Book review, movie criticism

Wednesday, April 23, 2014

77η ιστορία, Ένα ακόμη στοίχημα



77η ιστορία, Ένα ακόμη στοίχημα.

  Έχω αναβαθμιστεί. Καθώς αγόρασα καινούριο κινητό, με android, και καθώς έχω όλο και λιγότερη εμπιστοσύνη στη μνήμη μου, αποφάσισα στο εξής τις κατωχωρίτικες ιστορίες να τις ηχογραφώ. Έτσι δεν μου ξεφεύγουν λεπτομέρειες, καθώς και ονόματα.
  Ο Νίκος ο Τωμαδάκης, ο δάσκαλος, μου είπε μια ακόμη κατωχωρίτικη ιστορία, την οποία κατέγραψα στο κινητό μου.
  Όμως πριν γράψω την ιστορία να πω τι θυμάμαι. 
  Ο Τζανής, τότε που εγώ ήμουν πολύ μικρός, μαθητής του δημοτικού, είχε έναν ιδεοψυχαναγκασμό: να κάνει τον εκπαιδευτή λοχία. Οι φίλοι του βέβαια δεν του χαλούσαν χατίρι. Ένα βράδυ είχαν ξεσηκώσει το χωριό γυρνώντας στα σοκάκια, παραταγμένοι σαν σε παρέλαση, με τον Τζανή να δίνει το βήμα: Ένα δύο, ένα δυο, εν δύο, εν δυο. Κατά διαστήματα φώναζε αγριεμένος. – Ε, Γιώργη (μεγάλη η χάρη του, γιορτάζει σήμερα που γράφω αυτές τις γραμμές), μη χάνεις το βήμα σου, ε Νικολή, μη βγαίνεις έξω από τη γραμμή.   


  Κάποια φορά, καθώς τους στοίχιζε, πετάει: -Δεν σε βλέπω Πισκοπάκη.
  Αυτό έμεινε σαν ατάκα που τη λέγαμε συχνά. Την είχα ξεχάσει, και μου τη θύμισε ένας ξάδελφος που του είπα την ιστορία.
  Και οι λεπτομέρειες που μαθαίνω από τον Νίκο:
  Το Τζανής δεν ήταν το πραγματικό του όνομα. Θέλω να πω δεν ήταν Τζανάκης, όπως του παλιού μου φίλου και συγκάτοικου Νίκου, που τον λέγαμε και Τζανή, όπως εμένα με λένε και Ντερμιτζή. Το Τζανής ήταν παρατσούκλι. Το πραγματικό του όνομα ήταν Γιάννης Περβολαράκης.
  Τη γυναίκα του τη λέγανε Γαρεφαλιώ.
  Και η ιστορία:

 -Γαρεφαλιώ, βάζεις στοίχημα πως θα τις φας;
  Το Γαρεφαλιώ δεν απαντά.
  -Γαρεφαλιώ, βάλεις δε βάλεις θα τις φας.
  Ε, μια πια αυτός ο Τζανής, το παράκανε.
  Διάβασα  σε ένα βιβλίο (είμαι σχεδόν σίγουρος πως είναι το «Ποτέ χωρίς την κόρη μου» της Μπέτι Μαχμουντί, αληθινή ιστορία) ότι το Κοράνι λέει, αν δεν σε υπακούει η γυναίκα σου, αρχικά να προσπαθήσεις να την πείσεις. Αν εξακολουθεί να μη σε υπακούει, να κάνεις αποχή από το κρεβάτι (ο μουσουλμάνος μπορεί να έχει κι άλλη ή άλλες γυναίκες - μέχρι τρεις ακόμη- για να κάνει σεξ). Αν και πάλι δεν σε υπακούει, τότε να τη δείρεις.
  Κακό μουσουλμάνο θα έκανε το Τζανής. Μα με την πρώτη να τη δείρει; Μπορεί όμως να έκανε καλό χριστιανό, γιατί η θρησκεία μας το λέει καθαρά: «Η δε γυνή να φοβείται τον άντρα». Και αφού η δική του δεν τον φοβότανε…

1 comment:

Babis Dermitzakis said...

Αφού έκανα την ανάρτηση στο blog και στη συνέχεια στο facebook, όπως κάνω πάντα, μου στέλνει μήνυμα ο φίλος μου ο Θόδωρας λέγοντάς μου ότι για τον Τζανή κυκλοφορούν πολλές ιστορίες. Μου είπε μια, που όμως είναι σόκιν. Αλλά τώρα πια, συνταξιούχος, δεν έχω κανένα ενδοιασμό να τη γράψω.
Ο Τζανής κάνει σεξ με τη γυναίκα του. Από πίσω. Το λένε και οθωμανικό. Ξαφνικά του λέει το Γαρεφαλιώ:
-Γιαννιό, βγάλε την έξω, θέλω να κλάσω.
Και το Γιαννιό:
-Κλάσε από τσι μπάντες.