Thursday, February 29, 2024

Anthony Chen, Ο πάγος που καίει (The Breaking Ice, 燃冬,2023)

 

Anthony Chen, Ο πάγος που καίει (The Breaking Ice, 燃冬,2023)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους

  Δεν βλέπω την ώρα να ξεμπερδέψω με τους ιρανούς και να καταπιαστώ με τους κινέζους.

  Ο «Πάγος που καίει» («Φλεγόμενος χειμώνας» ο κινέζικος τίτλος) είναι η τρίτη ταινία του Anthony Chen. Έχουν προηγηθεί οι «Ilo Ilo» (2013) και «Η εποχή της βροχής» (2019).

  O Anthony Chen, σιγκαπουριανός κινέζος, είναι ένας κινηματογραφικός Τσέχωφ. Για τον Τσέχωφ έχω γράψει ότι το τέλος των έργων του χαρακτηρίζεται από τη frustration, μια λέξη που δεν μεταφράζεται επακριβώς στα ελληνικά. Σημαίνει τη διάψευση των ελπίδων, την απογοήτευση, το unhappy end. Η απογοήτευση αυτή φαίνεται χαρακτηριστικά στην τελευταία σκηνή της ταινίας, που όμως δεν θα την αποκαλύψω.

  Μια γυναίκα, δύο άντρες, ένα μοτίβο που το έχω δει σε αρκετές ταινίες.

  Η Nana είναι τουριστικός οδηγός. Ο Haofeng είναι ένας νεαρός από τη Σαγκάη. Έχει ψυχολογικά προβλήματα, μαθαίνουμε. Όσο για τον Xiao, είναι μάγειρας. Η κρίση με τον κορονοϊό τους έχει πλήξει οικονομικά. Μόνο ο Haofeng είναι πλούσιος, όπως φαίνεται από το ακριβό ρολόι του.

  Σε αντίθεση με το «Ilo Ilo» όπου βλέπουμε μικροσασπένς, εδώ υπάρχει από την αρχή το κυρίαρχο σασπένς, που οφείλεται στο μοτίβο. Με ποιον από τους δυο άντρες θα καταλήξει η Νανά; Ο Xiao (προφέρεται shiao) είναι ο φίλος της, αλλά θα τη δούμε να κάνει σεξ με τον Haofeng.

  Στην εκδρομή με χιονόκαιρο σε μια λίμνη στην κορυφή ενός βουνού θα συναντήσουν μια αρκούδα. Έντονο σασπένς.

  Τελικά με ποιον από τους δυο άντρες έμεινε η Nana;

  Νομίζω η λέξη frustration μπορεί να σας οδηγήσει στο σωστό συμπέρασμα. Εγώ δεν πρόκειται να κάνω σπόιλερ.

  Η ταινία μπορεί να έχει 6,5 βαθμολογία στο IMDb, εγώ όμως της έβαλα 8 γιατί μου άρεσε πολύ.

Ira Sachs, Περάσματα (Passages, 2023)

 

Ira Sachs, Περάσματα (Passages, 2023)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους

  Η πλοκή είναι πάνω στο μοτίβο «μια γυναίκα δύο άντρες», όμως σε μια παραλλαγή. Στη θέση της γυναίκας είναι ένας άντρας, και στη θέση το δεύτερου άντρα μια γυναίκα.

  Είναι ένα ζευγάρι gay. Αυτός σκηνοθέτης, εκείνος τυπογράφος, αυτή δασκάλα.

  Ο σκηνοθέτης κάνει σχέση με τη δασκάλα. Φεύγει από το σπίτι, που το έχουν αγοράσει από κοινού με τον τυπογράφο.

  Ο τυπογράφος τα φτειάχνει με ένα συγγραφέα.

  Η δασκάλα μένει έγκυος. Θέλει να κρατήσει το παιδί. Όμως άραγε αυτός μπορεί να σταθεί πλάι της, να τη στηρίξει στην ανατροφή του παιδιού;

  Αυτός νοσταλγεί τον τυπογράφο.

  -Θα είμαστε μια οικογένεια, του λέει, θα έχουμε ένα παιδί (μια και οι δυο μας δεν μπορούμε να κάνουμε, δεν το είπε, τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται).

  Πολύ έξυπνο!!!

  Σιγά που θα τσίμπαγε η δασκάλα, σιγά που θα δεχόταν να τον μοιράζεται.

  Δεν είχα καμιά αμφιβολία, το επιβεβαίωσα με τη βικιπαίδεια.

  Αντιγράφω:

  Sachs (ο σκηνοθέτης) is Jewish and gay.

  Αυτό σαν ρατσιστικό μου φάνηκε. Δεν φτάνει δηλαδή που είναι εβραίος, είναι και gay.

  Μου θύμισε μια ατάκα από μια παλιά ελληνική ταινία, που την είδα πριν χρόνια, δεν θυμάμαι τίτλο.

  -Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να είσαι φτωχός, αριστερός και πούστης. Γκαντεμιά, είμαι και τα τρία.

  Εγώ δεν είμαι τόσο γκαντέμης, είμαι μόνο τα δυο πρώτα. Και εξάλλου το δεύτερο δεν το θεωρώ γκαντεμιά.

  Και οι δυο πρωταγωνιστές είναι ομοφυλόφιλοι. Ο ένας, για τον οποίο δεν γράφει η βικιπαίδεια, φαίνεται, ενώ για τον άλλο που δεν φαίνεται γράφει η βικιπαίδεια.

  Και τώρα θα γράψω κάτι για την πρόσληψη.

  Δεν είμαι ομοφοβικός, αλλά δεν μου αρέσουν σκηνές σεξ με gay. Μια σκηνή, με τους δυο άντρες γυμνούς, είχε μεγάλη διάρκεια.

  Θα μου άρεσε αν στη θέση του ενός άντρα ήταν η Αντέλ Εξαρχόπουλος.

  Γυμνή.

  Ηθικό δίδαγμα: γυναίκες, μη μπλέκεται με άντρες που είναι gay. Ο λύκος κι αν εγέρασε κι άσπρισε το μαλλί του…

  Ξέρω δυο τέτοιες ιστορίες.

  Μου άρεσε η ταινία σαν ένα δοκίμιο πάνω στην εγκατάλειψη από το σεξουαλικό σύντροφο.

  Ήθελα δεν ήθελα το έκανα το σπόιλερ.   

  6,7 η βαθμολογία της στο IMDb, με βρίσκει σύμφωνο.  

  Θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο, μήπως παρεξηγηθώ.

  Εγώ και η φίλη μου η … Ας μη γράψω το όνομά της, μπορεί να μη θέλει, δεν είμαστε χειροκροτητές όλων όσων υποστηρίζει το κόμμα που ψηφίζουμε. Η φίλη μου ψήφισε ΝΔ, όμως είναι κατά του νομοσχεδίου για τους ΛΟΑΤΚΙ. Εγώ, ψήφισα Σύριζα, είμαι υπέρ του νομοσχεδίου που πρότεινε η ΝΔ.

  Καμιά σχέση με τον Κασσελάκη, μη πάει ο νου σας. Εξάλλου δεν τον ψήφισα στις εσωκομματικές εκλογές.

  Συμπληρώνω μετά από λίγο.

  Σε συνομιλία με τη φίλη μου στην οποία αναφέρθηκα, και η οποία πραγματικά δεν θέλει να γράψω το όνομά της, στην οποία είπα την πλοκή της ταινίας, μου είπε ότι μπορεί να προκαλέσει ομοφοβικά συναισθήματα.

  Ή να τα εντείνει, να συμπληρώσω εγώ.

  Το έχω γράψει και παλιά: η προτιθέμενη από τον συγγραφέα πρόσληψη (εδώ από τον σκηνοθέτη) δεν σημαίνει ότι θα γίνει υποχρεωτικά και η πρόσληψη του κοινού, κάποιες φορές μπορεί να είναι εκ διαμέτρου αντίθετη.

 

 

Wednesday, February 28, 2024

Abolhassan Davoodi, The rain man (2000)

 

Abolhassan Davoodi, The rain man (2000)

 


  O Dr Hadi κάνει έρευνα πάνω στη θεραπεία του καρκίνου. Ένα φυτό είναι πολλά υποσχόμενο. Κάποιοι ασθενείς του θεραπεύονται, κάποιοι όχι. Και τότε του την πέφτουν.

  Ένας απ’ αυτούς που πεθαίνουν είναι και ο πατέρας της Ziba, συναδέλφου ογκολόγου, με την οποία έχει σχέση. Θα τον εγκαταλείψει, όμως όχι γι’ αυτό, δεν καλοκατάλαβα για ποιο λόγο. Θα πάει στις ΗΠΑ, θα παντρευτεί σε μια προσπάθεια να τον ξεπεράσει, δεν τα καταφέρνει, σε έξι μήνες χωρίζει. Μετά από 18 χρόνια επιστρέφει. Θα ενθαρρύνει τον Hadi, προτείνοντας νέες μεθόδους απόσταξης. Μαζί θα εκδράμουν στα βουνά για να μαζέψουν το φυτό.

  Ο Hadi είναι παντρεμένος. Έχει ένα γιο και μια κόρη.

  Μια αναθέρμανση της σχέσης τι προοπτική μπορεί να έχει;

  Liebe über Alles, η αγάπη πάνω από όλα.

  Η γυναίκα του του λέει, ποτέ δεν με αγάπησες. Τουλάχιστον ζήσε αυτόν τον έρωτα.

  Και στην Τεχεράνη προσπαθεί να τον ξεπεράσει. Αρραβωνιάζεται με το φίλο και συνάδελφό του. Όμως θα διαλύσει τον αρραβώνα.

  Παρά το ασαφές τέλος, νομίζω υπάρχει το happy end.

  Η προηγούμενη ταινία του ήταν η «Sweet smell of life» (1994), κωμωδία κι αυτή. Βρήκαμε την ταινία στο imvbox, όμως χωρίς υπότιτλους. Δίνουμε την περίληψη που δίνει.

  Kamal and Jamal are a pair of twin brothers who look quite similar but possess two different types of morale and mentality. One night, Jamal who is a hospital assistant, finds an old man's senseless body on a street. He takes the old man to the hospital and saves him from death. The old man's brother, along with his lawyer who is a shyster man, are looking to seize the old man's wealth such as his old house. The obstinate old man decides to sell his house at a low price to Jamal in order to appreciate his help. The old man's brother, his lawyer, Kamal and his wife are trying to prevent this happening or at least to get a share of the house. They even defraud each other to achieve their goal.   

  Πρωταγωνιστεί ο Alireza Khamseh, ο οποίος πρωταγωνιστούσε και στην προπροηγούμενη ταινία του «Οι πορτοφολάδες δεν πάνε στον ουρανό» (1992), την οποία είδαμε.

  H επόμενη ταινία του είναι το «Bread and love and motor 1000» (2002), επίσης κωμωδία. Βρήκαμε την ταινία στο imvbox, όμως χωρίς υπότιτλους. Παραθέτουμε την περίληψη της πλοκής που δίνει.

  Borzoo, a young mechanic, who is a huge fan of Fardin and his principles, one day meets a rich and beautiful girl, named Baran. Despite his colleagues’ objections, Borzoo proposes Baran. He meets Baran’s uncle (Yarvali Nami Dadeh-bala), who has her custody as well, and simply receives ‘yes’ as an answer from him. Three days before that, Baran’s uncle has arrived from Azerbaijan to Tehran to manage his nephew’s monetary issues. Pointing to the low age of marriage in their family, he warns Baran and warns her that unless she finds a husband in three days, all of her fortune would go to the charity. Her grandmother and her noble family, who are now bankrupt, stick by her and are making their efforts to seize her fortune. Thereby, they start looking for a man to marry Baran. Many people, including their own relatives and her grandmother’s friends, come to propose Baran. But each of them are rejected by Yarvali due to some reasons. Meanwhile, Baran is looking for a rich and handsome man to first fall in love with and then marry him. On the other hand, she is afraid of losing her time limit. It is in the last moments of the third day that Borzoo shows up. Yarvali, as he is attracted by Borzoo’s manly behavior, accepts him. This is not in accordance with Baran’s wish; however, as a result of her relatives’ insistence, she renders herself to a fake marriage. Neither Yarvali nor Borzoo are aware of the factitiousness of the marriage. Many times the wedding ceremony is postponed, due to some reasons. Yarvali leaves Tehran for his own city; although, before that he orders Borzoo to move in Baran’s house and also set up his workplace there. Borzoo, while living in Baran’s house, tries to drew her attention to himself. Also with the help of Shahrooz, Baran’s cousin, who is a member of '2nd of Khordad' political movement, arranges a small party, hoping to attract Baran; however, it all leads to nowhere. One day Baran meets Aryo Shams in an accident. Aryo claims that he is a rich man who had lived abroad for many years, and that he owns a farm in Arizona, US. Baran’s family, having the dream of living in the US, ask Aryo for his help to move there. Baran and Aryo decide to get married before moving aborad. Meanwhile, Yarvali has ordered Baran to get pregnant with Borzoo’s child soon. Baran’s grandmother and other relatives are selling the furniture, also they have made a fake conveyance to sell Baran’s house. Shahrooz and some other members of the 2nd of Khordad movement find out that Aryo, whose real name is Abbas, is a defrauder. However, before getting a chance to inform Baran about the truth, they are kidnapped by Abbas’ gang. Baran tells the truth of their relationship to Borzoo, and he desperately leaves the house. People from a group, named 'Pressure', who are always in conflict with the 2nd of Khordad movement, identify Abbas’ gang and find their hiding place. First, they release Shahrooz and his companions, then they all try to prevent Baran and Abbas’ marriage. On the way, their motorcycle breaks down; thus, they are not able to arrive there on time. Despite all these, Baran finally rejects the idea of marrying Aryo and says NO! She then, goes after Borzoo and asks him to marry her. Yarvali, as he has been informed about the whole event by one of Baran’s relatives, shows up with police officers. Abbas gets arrested. Meantime, as Shahrooz and his friend from the Pressure group are debating, some cars arrive. They notice that President Khatami is on one of them; thereby, they are left with no choice but to both get on the president’s car. 

H προηγούμενη ταινία ήταν "Οι πορτοφολάδες δεν πάνε στον ουρανό"