tag:blogger.com,1999:blog-4634467273909974250.post8438447620826495296..comments2023-11-28T19:41:45.657+02:00Comments on Μπάμπης Δερμιτζάκης: ΜουσικήBabis Dermitzakishttp://www.blogger.com/profile/07505769276799583475noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-4634467273909974250.post-30660768063814696792008-07-22T14:26:00.000+03:002008-07-22T14:26:00.000+03:00Ναυτίλε, σ' ευχαριστώ για την υπόδειξη, θα τον ψάξ...Ναυτίλε, σ' ευχαριστώ για την υπόδειξη, θα τον ψάξω κατ' ευθείαν στο ίντερνετ. Αλλά κι αν δεν τον βρω, ελπίζω να τον έχει ο Διονύσης (the return),με τον οποίο είμαστε φίλοι στο facebook.Babis Dermitzakishttps://www.blogger.com/profile/07505769276799583475noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4634467273909974250.post-22305110461803530972008-07-22T08:24:00.000+03:002008-07-22T08:24:00.000+03:00Η Γκουμπαϊντουλινα είναι πράγματι εξαιρετική . Θα ...Η Γκουμπαϊντουλινα είναι πράγματι εξαιρετική . Θα έλεγα ότι συνεχίζει τη μουσική εκεί που την άφησε ο Σοστακοβιτς , ιδιαίτερα με τα κουαρτέτα του.Από σύγχρονους σχετικά συνθέτες θα σου πρότεινα , όταν σου δοθεί η ευκαιρία , να ακούσεις και τον Μπόρις Τσαϊκοφσκι.ναυτίλοςhttps://www.blogger.com/profile/09899080956999128572noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4634467273909974250.post-31589747854789598662008-07-02T00:46:00.000+03:002008-07-02T00:46:00.000+03:00the-return, σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου....the-return, σε ευχαριστώ για τις παρατηρήσεις σου. Ο όρος "έντεχνη" μουσική δεν θα ήταν κατανοητός από τους πολλούς, γι αυτό προτίμησα τον πιο γενικό όρο "κλασική μουσική" σαν τη μουσική μιας κουλτουριάρικης ελίτ. Σίγουρα ο Stockhausen είναι ένας μύθος για αυτή την ελίτ, όμως το όνομά του δεν το είδα ποτέ σε ένα πρόγραμμα του φεστιβάλ Αθηνών για παράδειγμα (ίσως και να μου ξέφυγε). Πάντως έχεις δίκιο, ο όρος "έντεχνη" μουσική είναι ακριβέστερος, αφήνοντας τον όρο "κλασική μουσική" για μια μουσική με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, που τη διαφορίζει για παράδειγμα από την προκλασική. <BR/>Αλλάζοντας λοιπόν τη διατύπωση, θα ήθελα να ακούω περισσότερη σύγχρονη έντεχνη μουσική από το Τρίτο πρόγραμμα, και να φιγουράρει περισσότερο στις συναυλίες. <BR/>Τελικά κατέβασα ένα δωρεάν πρόγραμμα από το ίντερνετ, το Free High Q recorder, που μεταγράφει σε mp3 ό,τι ακούγεται στο κομπιούτερ. Έτσι ανεβάζω ένα δείγμα της Γκουμπαϊντουλίνας, το πρώτο μέρος από τους "Επτά λόγους". Κάνω αμέσως edit.Babis Dermitzakishttps://www.blogger.com/profile/07505769276799583475noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4634467273909974250.post-69723772366262828722008-07-01T21:06:00.000+03:002008-07-01T21:06:00.000+03:00Καλησπέρα,Ο Karlheinz Stockhausen είναι ιδιοφυής σ...Καλησπέρα,<BR/><BR/>Ο Karlheinz Stockhausen είναι ιδιοφυής συνθέτης, και μου αρέσει πολύ.<BR/>Δεν τον έχει εκτοπίσει όμως κάποιος "κλασσικός" από συναυλίες κ.λπ. Εδώ και δεκαετίες έδινε πολλές "συναυλίες" ανά τον κόσμο (ο όρος "συναυλία" για την περίσταση αυτή είναι μάλλον αδόκιμος...) και ο ίδιος έχει γίνει πλέον "μύθος" σήμερα.<BR/><BR/>Ακόμα, η μουσική του δεν είναι "κλασσική". Προέρχεται μεν μέσα από εκείνη την avant garde που ηγέρθη μέσα από τους κόλπους της "κλασσικής" (Varese, Babbitt, Messiaen, Xenakis, Cage κ.ά.) ωστόσο η σκέψη του πάει πολύ πέρα. Η όπερά του "Licht" είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα για το πώς συμβιβάζεται η κλασσική μουσική με την πιο σκληροπυρηνική avant garde και την φιλοσοφία.<BR/><BR/>Επίσης, θα έλεγα πως η κλασσική μουσική (όρος που χαρακτηρίζει μάλλον την συμφωνική και ρομαντική περίοδο της έντεχνης μουσικής) δεν περιορίζεται σε μερικούς συνθέτες. Στον 20ό αιώνα είδαμε πολλές νέες μορφές, στην κυριολεξία μια έκρηξη από μουσικές τάσεις και επαγγελίες, και στον 21ο αιώνα ίσως δούμε -απ' ό,τι φαίνεται- περισσότερες.<BR/><BR/>Βέβαια πέρα από αυτό ακόμα και τα "κλασσικά" ονόματα κάθε άλλο παρά "αυτοπεριοριζόμενα" είναι. Π.χ. αμφιβάλλω αν για τον Brahms, ας πούμε, αρκεί μια ολόκληρη ζωή για να τον "ανακαλύψει" κανείς..THE_RETURNhttps://www.blogger.com/profile/17042065423395396341noreply@blogger.com