Friday, October 12, 2018

Sam Mendes, American beauty (1999)


Sam Mendes, American beauty (1999)


  Αμερικανική ομορφιά, κατ’ ευφημισμό.
  Δυο διαλυμένες οικογένειες βλέπουμε στην ταινία.
  Η πρώτη:
  Ο Κέβιν Σπέισι, υποψήφιος για απόλυση. Θα παραιτηθεί μόνος του βρίζοντάς τους.
  Η γυναίκα του έχει μεσιτικό γραφείο, αλλά τελευταία δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά με τις πωλήσεις. Με την κόρη τους βρίσκονται σε διαρκή ένταση. Οι μεταξύ τους σχέσεις, συμπεριλαμβανομένων και των σεξουαλικών, κάκιστες. Κάποια στιγμή θα τον απατήσει.
  Η δεύτερη:
  Ένας ταγματάρχης νεοναζί. Η γυναίκα του είναι στη μούγκα, σαν φαντάρος. Ο γιος προσπαθεί να μην έρχεται σε σύγκρουση μαζί του. Πουλάει ναρκωτικά. Μετά από ένα καυγά με ένα συμμαθητή του ο πατέρας του τον έστειλε σε ψυχιατρείο, όπου έμεινε δυο χρόνια.
  Θα τα φτιάξει με την κόρη των απέναντι.
  Μαζί θα το σκάσουν στο τέλος, φεύγοντας από τα νοσηρά οικογενειακά τους περιβάλλοντα.
  Έχουμε και το μοτίβο της Λολίτας, παραλλαγμένο.
  Ο πατέρας καλοβλέπει τη φίλη της κόρης του. Αυτή κάποια στιγμή θα του την πέσει, όπως και η Λολίτα του Ναμπόκοφ στον Χάμπερτ, με τη διαφορά ότι ο Κέισι θα τραβηχτεί όταν του αποκαλύψει ότι είναι παρθένα, ενώ έδειχνε ότι είναι πολύ περπατημένη.
  Θα τον πυροβολήσει ο νεοναζί γιατί πιστεύει ότι τα έχει με το γιο του, ενώ στην πραγματικότητα του προμηθεύει ναρκωτικά. Η γυναίκα του, που μόλις την παράτησε ο φίλος της, γυρνώντας σπίτι θα τον βρει μέσα στα αίματα.
  Ο Alan Ball που υπογράφει το σενάριο προσωπογραφεί τους ήρωές του και φωτίζει τις σχέσεις τους με μια τέτοια οικονομία λόγου και καιριότητα επεισοδίων που με εντυπωσίασε.
  Ναι, και αυτή την ταινία την (ξανα)είδα γιατί αναφέρεται σ’ αυτήν ο Syd Field στο βιβλίο του «The foundations of screenwriting».

No comments:

Post a Comment