Seijun Suzuki, The story of a prostitute (1965)
Αφού διαβάσαμε την «Οδύσσεια μιας πόρνης» του Γκυ ντε Μωπασάν είπαμε να δούμε την «Ιστορία μιας πόρνης» του Seijun Suzuki.
Όταν ο άνδρας με τον οποίο είναι ερωτευμένη η Harumi παντρεύεται, απογοητευμένη πηγαίνει στην Μαντζουρία, σε ένα στρατόπεδο για την αναψυχή στρατιωτών. Θα είναι η προτιμώμενη του σκληρού αξιωματικού, όμως αυτή θα ερωτευθεί την ορντινάτσα του, τον Mikami.
Σε μια επίθεση κινέζων ο Μικάμι, πολυβολητής, τραυματίζεται. Πηγαίνουν και παίρνουν το πολυβόλο αλλά αυτόν τον αφήνουν στο χαράκωμα. Το πολυβόλο, λέει, ανήκει στον αυτοκράτορα. Η Harumi τρέχει πανικόβλητη να τον βρει. Είναι αναίσθητος. Ξαπλώνει πλάι του. Επί τέλους μόνοι, μαζί.
Τους βρίσκουν οι κινέζοι. Τον περιποιούνται. Αυτός θέλει να γυρίσει πίσω.
Είναι τρελός; Ξέρει ότι θα περάσει στρατοδικείο και θα τον εκτελέσουν. Κανείς γιαπωνέζος δεν παραδίδεται, πεθαίνει. Το να παραδοθείς σημαίνει δειλία.
Μάταια τον ικετεύει η Harumi, μάταια τον παροτρύνει και ο γιαπωνέζος λιποτάκτης που διάβαζε Ντιντερό, και που του ξήλωσαν τα γαλόνια γιατί ήταν ειρηνόφιλος. Θα επιστρέψει.
Να περάσει στρατοδικείο; Όνειδος για τη μονάδα. Τον μεταφέρουν δήθεν για το στρατοδικείο, στην πραγματικότητα όμως για να τον εκτελέσουν κάπου απόμερα και να πουν ότι τάχα πέθανε σε μάχη. Οι τέσσερις στρατιώτες αρνούνται να υπακούσουν στον επικεφαλής και να τον πυροβολήσουν.
Τον μεταφέρουν πίσω. Δεν το γλιτώνει το στρατοδικείο. Ζητάει από τη Harumi να κλέψει μια χειροβομβίδα. Τη χρειάζεται για να αποδράσει.
Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία για ποιο λόγο τη χρειάζεται. Η Harumi δεν υποπτεύεται. -Θα τους δείξω ότι δεν είμαι δειλός. Την απασφαλίζει. Τον ικετεύει. Μάταια. Πέφτει πάνω του και τον αγκαλιάζει φωνάζοντας: -θα πεθάνω μαζί σου.
Εξαιρετική η ερμηνεία της Yumiko Nogawa στο ρόλο της παθιασμένης ερωτευμένης.
Λέω να δω και τα άλλα δυο μέρη της τριλογίας. «Η ιστορία μιας πόρνης» είναι η μεσαία.
Αλλά, διαβάζοντας το σύνδεσμο της βικιπαίδειας, αποφάσισα πρώτα να δω την «Απόδρασητην αυγή» (1950) του Senkichi Taniguchi, βασισμένη στο ίδιο μυθιστόρημα, σε σενάριο Ακίρα Κουροσάβα.
No comments:
Post a Comment