Saturday, January 26, 2019

Kenji Mizoguchi 19. 1948 Women of the Night (夜の女たち Yoru no onnatachi)


Kenji Mizoguchi 19. 1948 Women of the Night (夜の女たち Yoru no onnatachi)


  Το θέμα της πορνείας κατατρύχει είπαμε τον Μιτζογκούτσι, καθώς η αδελφή του πουλήθηκε σαν γκέισα, δηλαδή σαν πόρνη, από τον πατέρα τους, και η οποία τον στήριξε στα πρώτα του βήματα. Όμως στα προπολεμικά έργα η πόρνη είναι η αγία πόρνη, που αναγκάζεται να καταφύγει στην πορνεία για τον άνδρα που αγαπά. Σ’ αυτό το μεταπολεμικό έργο η γυναίκα αναγκάζεται να καταφύγει στην πορνεία, λόγω της φτώχειας και λόγω εξαναγκασμού από τον άντρα.
  Η τρίτη κοπέλα κυριολεκτικά βιάζεται πριν καταντήσει πόρνη, του πεζοδρομίου. Από τις δυο αδελφές η Kinuyo Tanaka έχει τις μεγαλύτερες αντιστάσεις, όμως και αυτή υποκύπτει τελικά στις πιέσεις του αφεντικού της, που αποδεικνύεται ότι είναι ένας έμπορος ναρκωτικών. Με έκπληξη θα ανακαλύψει ότι έχει σχέσεις και με την αδελφή της η οποία θα καταλήξει και αυτή στην πορνεία, τρέφοντας μίσος για τους άντρες. Μετά από μια έφοδο της αστυνομίας κατά την οποία θα μεταφερθούν στο νοσοκομείο (δεν έχει γίνει ακόμη πόρνη, είχε πάει να βρει την αδελφή της) θα ανακαλύψει ότι όχι μόνο είναι έγκυος αλλά και συφιλιδική. Ο φίλος τους που σε λίγο θα τον συλλάβουν ήθελε να κάνει έκτρωση. Αυτός της κόλλησε και τη σύφιλη.
  Θα γεννήσει νεκρό το μωρό της. Τρέφει μίσος για τους άνδρες, θα τους εκδικηθεί μεταδίδοντάς τους το νόσημα, όπως κάνουν σήμερα κάποιοι φορείς του aids. Όμως στην πορεία θα μετανιώσει, θέλει να παντρευτεί και να κάνει παιδί.
  Η Tanaka έχει αποφασίσει και αυτή να επιστρέψει στο σωστό δρόμο. Θα πείσει και την τρίτη κοπέλα, όχι χωρίς δυσκολία. Κάποιες του συναφιού θα εξοργισθούν και θα την κτυπήσουν άγρια. Κάποιες άλλες όμως θα παρέμβουν λίγο μετά για να την υπερασπιστούν. Είναι δικαίωμά τους να επιστρέψουν στο σωστό δρόμο.
  Πόσο άγιες είναι αυτές οι πόρνες που έχουν οδηγηθεί όχι μόνο στη σωματική, αλλά και στην ψυχική εξαθλίωση;
  Η  τελευταία εικόνα είναι συγκλονιστική, βλέποντας τις δυο κοπέλες να βαδίζουν ανάμεσα στα ερείπια της βομβαρδισμένης πόλης.
  Μελαγχολική ταινία, δείχνει τη γυναίκα όχι μόνο σαν το μεγαλύτερο θύμα του πολέμου αλλά και σαν θύμα στα χέρια του άνδρα. Μου θύμισε το «Κύκλο» του Τζαφάρ Παναχί.  
  Μπορείτε να δείτε την ταινία στο youtube με αγγλικούς υπότιτλους.
  Η προηγούμενη ανάρτησή μας ήταν για την ταινία «The love of the actress Sumako».

No comments:

Post a Comment