Wednesday, March 23, 2022

Herk Harvey, The carnival of souls (1962)

Herk Harvey, The carnival of souls (1962)

 


  Θρίλερ, δεν είχα σκοπό να το δω, και ας ήταν η ταινία της οποίας είναι remake η «Yella» του Christian Petzold τον οποίο βλέπω πακέτο. Όμως είδα ότι η «Yella» είχε ένα περίεργο τέλος, και σκέφτηκα ότι για να το ξεκαθαρίσω θα έπρεπε να δω το «Καρναβάλι των ψυχών».

  Και το είδα.

  Και το ξεκαθάρισα.

  Η ταινία ξεκινάει με ένα ατύχημα. Δυο αμάξια κάνουν κόντρα. Βρίσκονται δίπλα δίπλα. Ξαφνικά το ένα πέφτει στο ποτάμι.

  Στο αμάξι αυτό βρίσκεται η Μαίρη.

  Κόσμος τρέχει στο ποτάμι, το αμάξι δεν φαίνεται πουθενά. Το έχει καταπιεί το νερό. Προσπαθούν να το βρουν και να το ανασύρουν.

  Ξαφνικά μέσα από το νερό προβάλλει η Μαίρη. Καταλασπωμένη. Τη σκεπάζουν με μια κουβέρτα.

  Είναι οργανίστρια, προσλήφθηκε σε μια εκκλησία. Θα πάει αμέσως μετά εκεί.

  Στην πανσιόν που νοικιάζει ζει και ένα άλλο άτομο. Θα τη φλερτάρει.

  Νοιώθει μια ακατανίκητη έλξη για ένα κτίσμα που στέγασε κάποτε ένα καρναβάλι. Θέλει να το επισκεφτεί.

  Και το horror ποιο είναι;

  Αν δεν ήταν η ταινία horror θα λέγαμε ότι είναι παραίσθηση. Βλέπει κάποιο άτομο, αχνό σαν φάντασμα, να την παρακολουθεί κατά διαστήματα. Είναι τρομοκρατημένη.

  Έχοντας δει τη «Yella» αρχίζω να υποπτεύομαι τι συμβαίνει. Όταν τη βλέπουμε να απευθύνεται σε κόσμο και αυτοί να μην της δίνουν σημασία, σαν να μην την ακούνε, καταλαβαίνω. Στην πραγματικότητα είναι ένα φάντασμα που έχει «υλοποιηθεί» κατά κάποιο τρόπο, σαν πραγματικός άνθρωπος. Όμως υπάρχουν στιγμές που «εξαϋλώνεται», που δεν γίνεται αντιληπτή. Αυτό θα επιβεβαιωθεί στο τέλος, όταν θα ανασύρουν το αμάξι. Μέσα θα είναι αυτή με τους δυο άλλους επιβάτες.

  Στο τέλος θα πάει στο κτίσμα αυτό όπου «ψυχές» χορεύουν. Θα προσπαθήσουν να την κρατήσουν μαζί τους. Τρέχει να ξεφύγει.

  Ο παπάς με τον ψυχίατρό της που έρχονται ακολουθούν τα ίχνη της, τις «πατουμαχιές» της πάνω στο χώμα. Αυτά σταματάνε σε ένα σημείο και μετά εξαφανίζονται. Προφανώς τότε συντελείται η αποϋλοποίηση της Μαίρης, οι ψυχές του καρναβαλιού την έχουν πάρει μαζί τους.

  Ας κάνω και εδώ τη σύγκριση. Στη «Γέλλα» αντί για τον άνθρωπο που τη φλερτάρει είναι ο πρώην σύζυγός της. Η Γέλλα είναι λογίστρια. Δεν βλέπουμε να επιστρέφει στον κόσμο των νεκρών, όπως η Μαίρη. Και η σκηνή που το αμάξι πέφτει στο ποτάμι δεν βρίσκεται στην αρχή.  

 

 

 

No comments:

Post a Comment