Book review, movie criticism

Saturday, December 22, 2018

Kenji Mizoguchi 18. 1947 The Love of the Actress Sumako (女優須磨子の恋 Joyū Sumako no koi)


Kenji Mizoguchi 18. 1947 The Love of the Actress Sumako (女優須磨子の恋 Joyū Sumako no koi)


  Η ταινία είναι ένας ύμνος στον έρωτα και στο καινούριο θέατρο.
  Ο Shimamura φιλοδοξεί να γνωρίσει το δυτικό θέατρο στο ιαπωνικό κοινό. Δεν είναι εύκολη υπόθεση, το παραδοσιακό θέατρο, Νο και Καμπούκι, έχουν βαθιές ρίζες.
  Θέλει να ανεβάσει το «Κουκλόσπιτο» του Ίψεν. Όμως ποια μπορεί να είναι η κατάλληλη Νόρα; Πέφτει πάνω της όταν τη βλέπει να τσακώνεται άγρια με τον άντρα της τον οποίο έχει εγκαταλείψει και αυτός προσπαθεί να τη φέρει πίσω.
  Θα ερωτευθούν ο ένας τον άλλο.
  Ο έρωτας και το θέατρο δεν θέλουν συμβιβασμούς. Ο Shimamura ερωτεύεται τη Νόρα του, τη Sumako, και φτάνει στο σημείο να εγκαταλείψει την οικογένειά του. Θα προσπαθήσουν να διαδώσουν το νέο θέατρο, θα κάνουν περιοδείες όχι μόνο στην Ιαπω αλλά και στο εξωτερικό, θα παίξουν κάτω από δύσκολες συνθήκες, όμως το νέο θέατρο τελικά θα εδραιωθεί.
  Αλλά ο θρίαμβος του έρωτα δεν σταματάει εκεί.
  Ο Shimamura αρρωσταίνει από πνευμονία και πεθαίνει. Την ίδια βραδιά πείθουν την Sumako που θέλει να μείνει δίπλα στο νεκρό του να μην ακυρώσει την παράσταση, στο Imperial Theater. Αυτή θα ήταν και η επιθυμία του Shimamura.
  Πηγαίνει και δίνει μια υπέροχη ερμηνεία σε μια εξαιρετική παράσταση.
  Λίγες μέρες μετά αυτοκτονεί. Δεν άντεξε την απώλεια του αγαπημένου της.
  Στο βιβλίο μου «Εισαγωγή στο θέατρο της Ιαπωνίας και της Κίνας» (ΑΛΔΕ 2010) γράφω για τα στάδια που πέρασε το νέο θέατρο στην Κίνα, αρχικά με το Shimpa, στη συνέχεια με το Shingeki και τέλος με το Angura, μείζονες θεατρικές κινήσεις του ομιλούντος θεάτρου. Οι ήρωες του Μιτζογκούτσι τοποθετούνται στο Shimpa, τέλη του 18ου αιώνα, καθώς στο έργο δεν βλέπουμε καθόλου αυτοκίνητα, μόνο κάτι ρικσό. Αλλά το διάβασα και σε ένα σύνδεσμο.  
  Μπορείτε να δείτε την ταινία στο youtube με αγγλικούς υπότιτλους.
  Η προηγούμενη ανάρτησή μας ήταν για την ταινία «Victory of women».

No comments: