Η πλοκή διαδραματίζεται
στην Καμπούλ, στην μετα-ταλιμπάν εποχή. Ο Χαλέντ, ένας ταξιτζής, παίρνει στο
ταξί του μια γυναίκα που φοράει μπούργκα και κρατάει στην αγκαλιά της ένα μωρό.
Κάποια στιγμή ανοίγει την πόρτα και φεύγει παρατώντας το μωρό, χωρίς ο Χαλέντ
να το αντιληφθεί. Ο επόμενος πελάτης τον ρωτάει αν το μωρό είναι δικό του.
Και αρχίζει η μεγάλη οδύσσεια, πώς να το ξεφορτωθεί·
αλλά και πώς να το περιποιηθεί, μέχρι να δει τι θα το κάνει. Αγοράζει γάλα,
μπιμπερό δεν έχει ο καταστηματάρχης, θα του δώσει μια πιπίλα και με το μπουκάλι
μιας κόκα κόλα θα κάνει ένα αυτοσχέδιο μπιμπερό. Έχει τέσσερις κόρες, ο πατέρας
του τού λέει ότι το έστειλε ο Αλλάχ μια και δεν μπορεί να κάνει γιο, πρέπει να
το κρατήσει. Αδύνατον. Στην αστυνομία τον αποπέμπουν με διάφορες δικαιολογίες,
το ίδιο και στο ορφανοτροφείο. Μέσω ενός ραδιοφωνικού σταθμού καλούν τη μητέρα
του να εμφανιστεί. Μια μη κυβερνητική οργάνωση προσφέρει 100 ευρώ στη μητέρα
του. Η σκέψη είναι ότι το παράτησε επειδή δεν μπορούσε να τα το θρέψει.
Την επομένη θα εμφανιστούν τέσσερις. Ποια από όλες είναι; Ακούμε τη
γνωστή ιστορία με το βασιλιά Σολομώντα. Μια ελιά στο πόδι και η αντίδρασή της
είναι αρκετά για να πιστοποιηθεί η ταυτότητά της. Θα πάρει τελικά τα 100 ευρώ
και το μωρό. Ο Χαλέντ τη μεταφέρει στο σπίτι της.
Με αυτή την ιστορία ο Μπαρμάκ Ακράμ μας δείχνει διάφορες πτυχές της
μετα-ταλιμπάν εποχής. Οι ταλιμπάν είναι πάντα μια απειλή. Οι περισσότερες
γυναίκες εξακολουθούν να κυκλοφορούν με μπούργκα. Υπάρχει απαγόρευση της
κυκλοφορίας. Πολλές περιοχές είναι ερειπωμένες. Επικρατεί μεγάλη φτώχια. Η πρώτη
κόρη, όταν της λένε ότι είναι μεγάλη και θα πρέπει να παντρευτεί αρνείται.
Γιατί; Γιατί οι άντρες δέρνουν τις γυναίκες τους.
Συγκινητική ταινία. Το θέμα του εγκαταλειμμένου μωρού το συνάντησα και
σε δυο ιρανικές ταινίες.
Η μια είναι «Ο κύκλος» του Jafar Panahi, αλλά την άλλη στάθηκε αδύνατο να την εντοπίσω.
Η μια είναι «Ο κύκλος» του Jafar Panahi, αλλά την άλλη στάθηκε αδύνατο να την εντοπίσω.
No comments:
Post a Comment