Book review, movie criticism

Thursday, February 6, 2014

70η ιστορία, Ο άρκαλος



70η ιστορία, Ο άρκαλος

  Τον λένε και ασβό. Το ανακάλυψα μόλις τώρα ψάχνοντας στη google.
  Ποτέ στη ζωή μου δεν είχα δει άρκαλο. Όμως φαίνεται πως τα παλιά χρόνια ενδημούσε, αν όχι σε όλη την Κρήτη, σίγουρα όμως στην ανατολική. Δεν θέλει και ρώτημα από πού πήρε το Αρκαλοχώρι το όνομά του. 
  Θυμάμαι ένα συμμαθητή μου που τον παρανομιάζαμε άρκαλο. Επίσης αν κάποιος κάπνιζε πολύ, λέγαμε πως καπνίζει σαν τον άρκαλο. Όσο κι αν έψαξα στη google δεν βρήκα πώς προήλθε αυτή η παρομοίωση, αν και τη συνάντησα σε ένα κείμενο. Όμως, όπως είπα, άρκαλο δεν είχα δει ποτέ στη ζωή μου. Τώρα μόλις, με την ευκαιρία αυτής της ανάρτησης, βρήκα τη φωτογραφία του στο διαδίκτυο.
  Την 68η κατωχωρίτικη ιστορία με τίτλο «Το κρασί» την οποία ανάρτησα στο facebook την έκανα κοινοποίηση και στον Γιώργο τον Παραουλάκη, μια και αφορούσε το θείο του τον Νικόλα. Ο Γιώργος, παρεμπιπτόντως, είναι γιος του Κωστή, αδελφού του Νικόλα, που έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές αστείες ιστορίες, κάποιες από τις οποίες έχουμε ήδη αναρτήσει (και έχουν εκδοθεί από την εφημερίδα «Ιεράπετρα 21ος αιώνας» σε βιβλίο με τίτλο «Εύθυμες κατωχωρίτικες και άλλες ιστορίες»). Ο Γιώργος, αφού με ευχαρίστησε, μου είπε μια ακόμη ιστορία με τον θείο του, την οποία αντιγράφω και επικολλώ ως έχει.
  «Ένας φίλος του, καλοφαγάς να υποθέσω, εμφάνισε προβλήματα υγείας. Πήγε στο γιατρό. Ο μπάρμπας ενδιαφέρθηκε να μάθει.
  -Τι σου είπε ο γιατρός;
  -Ε, δεν έχω τίποτε σοβαρό. Μού είπε να προσέχω και να κάνω δίαιτα.
  -Και τι σου είπε να τρως;
  -Ε, λίγο μοσχάρι, λίγο χοιρινό, λίγο αρνί, λίγο κοτόπουλο, λίγο κουνέλι...
  -Και τι σου ’πε να μην τρως, τον άρκαλο;»

1 comment:

Babis Dermitzakis said...

Σχόλιο του Γιώργου Παραουλάκη στο facebook.
Άρκαλο, Μπάμπη, έχω δει μόνο σκοτωμένο, θύμα τροχαίου. Είναι ωραίο ζώο, με την άσπρη γραμμή στη μέση. Γι' αυτό και υπήρχε η έκφραση "κάνει χωρίστρα σαν τον άρκαλο"! Επίσης, ο άρκαλος κάνει "αρκαλιές", δηλαδή σκάβει λαγούμια για φωλιά και κρύβεται εκεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι νομίζω νυχτόβιος. Θυμάμαι να σκάβω τ' αμπέλι στ' Όρη και την μάνα μου να με επιτιμά για το άτεχνο σκάψιμό μου με την έκφραση: "Αρκαλιές κάνεις;" Όσον αφορά το "καπνίζει σαν τον άρκαλο" έχω τη γνώμη ότι οφείλεται σε παρανόηση. Ο άρκαλος δεν καπνίζει, αλλά τον καπνίζουνε οι αγρότες, που ενοχλούνταν από την παρουσία του στα χωράφια τους (επειδή ακριβώς σκάβει λαγούμια) και ανάβουν φωτιά προκειμένου ο καπνός να τον υποχρεώσει να εγκαταλείψει τη φωλιά του...