Book review, movie criticism

Wednesday, August 5, 2020

Marshall Herskovitz, Επικίνδυνη ομορφιά (Dangerous beauty, 1998)

Marshall Herskovitz, Επικίνδυνη ομορφιά (Dangerous beauty, 1998)

 

  Η γυναικεία ομορφιά είναι επικίνδυνη γιατί μπορεί να παρασύρει τον άντρα, όπως για παράδειγμα τον καθηγητή στον «Γαλάζιο άγγελο» του Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ, όμως η ομορφιά μπορεί να καταντήσει μπούμερανγκ και να βάλει σε μπελάδες την όμορφη.

  Ο φίλος της Βερόνικα Μάρκο ανήκει στην υψηλή αριστοκρατία της Βενετίας (η υπόθεση διαδραματίζεται γύρω στο 1570), είναι αδύνατον να την παντρευτεί. Αυτή, απελπισμένη, και για να λύσει τα οικονομικά προβλήματα της οικογένειάς της, αποφασίζει τελικά να ενδώσει στις πιέσεις της μητέρας της και να γίνει εταίρα, όπως ήταν κι εκείνη, όπως ήταν και η γιαγιά της. Όμως μια εταίρα πρέπει να είναι σε πιο πάνω επίπεδο από την κοινή γυναίκα της εποχής, αγράμματη και με μόνη φροντίδα τα οικιακά. Η μητέρα της φροντίζει να μορφωθεί. Η μόρφωσή της ανταγωνίζεται την ομορφιά της, και γι’ αυτό γρήγορα κατακτάει όλη την αριστοκρατία της Βενετίας.

  Ο φίλος της είναι απελπισμένος. Την αγαπάει, αλλά δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά. Στην τάξη τους οι γάμοι γίνονται πάντα με βάση το συμφέρον, όχι τον έρωτα. Αρκείται λοιπόν στο ρόλο του εραστή. Βλέπονται όταν υπάρχει κενό στην ατζέντα της, οι πελάτες προηγούνται.

  Έρχεται ο πόλεμος με την Τουρκία, 1570-1573. Πηγαίνει να πολεμήσει. Γυρνάει σώος. Στην ταινία δεν μας λέγεται ότι σ’ αυτό τον πόλεμο χάθηκε η Κύπρος.

  Η Κύπρος μετά από διακόσια χρόνια περνάει στην κυριαρχία των εγγλέζων. Διαβάζω τώρα στη βικιπαίδεια ότι η Αγγλία πρόσφερε το 1915 την Κύπρο στην Ελλάδα με αντάλλαγμα να συνταχθεί με τις δυνάμεις της Αντάντ. Ό βασιλιάς Κωνσταντίνος αρνήθηκε.

  Σαν να μην έφτανε ο πόλεμος ξέσπασε και επιδημία χολέρας. Ποιος φταίει;

  Η μάγισσα της Βενετίας, που ξελόγιασε τους αξιωματούχους.

  Θα αποφασίσει άραγε η Ιερά Εξέταση να την κάψουν;

  Μπα, δεν θα τα καταφέρει.

  Πολύ καλές ερμηνείες, εξαίσιοι διάλογοι, εξαιρετική σκηνοθεσία, από κάθε άποψη εξαιρετική ταινία.  

 

No comments: