Book review, movie criticism

Tuesday, February 6, 2024

Maziar Miri, Sara and Ayda (2017)

 

Maziar Miri, Sara and Ayda (2017)

 


  Όχι, δεν είναι ακριβώς «Θέλμα και Λουίζ», έργο στο οποίο και οι δυο γυναίκες είχαν περίπου ίδιο μερίδιο εμφάνισης στην ταινία. Εδώ σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η Σάρα.

  Η οποία προσπαθεί να βγάλει τη μητέρα της από τη φυλακή.

  Γιατί;

  Διότι ο ανεπρόκοπος ο αδελφός της πήρε ένα δάνειο για το οποίο υπέγραψε η μητέρα τους, η δουλειά που σκάρωσε δεν πήγε καλά και εξαφανίστηκε.

  Και η Σάρα μπλέκει στα δίκτυα ενός επιτήδειου.

  Παίρνει τα χαρτιά ενός project της εταιρείας που δουλεύει και του τα δίνει. Όρος για να φροντίσει να πάρει το δάνειο, ώστε να βγάλει τη μητέρα της από τη φυλακή.

  Ο επιτήδειος αυτός ήταν φίλος της Αΐντα, θα παντρεύονταν.

  Η Αΐντα πηγαίνει και του ζητάει τα χαρτιά. Της μιλάει άσχημα, την κτυπάει. Νομίζω πιο πριν είχαμε ακούσει ότι χρησιμοποιούσε αυτό το κόλπο με τις αρραβωνιαστικιές για να σκαρώνει τις απάτες του.

  Τη κτυπάει, όμως τον κτυπάει κι αυτή πιο αποφασιστικά και του παίρνει τα χαρτιά.

  Ταραγμένη καθώς είναι, έχει τροχαίο στο δρόμο και σκοτώνεται.

  Στο αμάξι της βρέθηκαν τα χαρτιά.

  Άρα αυτή τα πήρε από την εταιρεία (δούλευαν μαζί με τη Σάρα).

  Στο τελευταίο πλάνο, ενώ θα μπορούσε να βάλει μια υπογραφή και να ξεμπλέξει, η Σάρα ομολογεί ότι αυτή τα πήρε τα χαρτιά. Δεν ήθελε να φέρει το στίγμα η οικογένεια της Σάρας.

  Η πιο «φεμινιστική» ταινία του Μιρί.

  Η γυναίκα θύμα του άντρα.

  Πρώτα ο αδελφός, μετά αυτός ο απατεώνας.

  Εξαιρετική στην ερμηνεία της η Ghazal Shakeri.

  H προηγούμενη ανάρτησή μας ήταν για την ταινία «Πισίνα ζωγραφικής» που προβάλλεται τώρα στο Στούντιο δωρεάν, κλείνοντας το εξαήμερο ιρανικού κινηματογράφου, με την ευκαιρία του οποίου είδαμε πακέτο τον Μιρί και θα δούμε και τους υπόλοιπους σκηνοθέτες.

No comments: