Book review, movie criticism

Sunday, June 9, 2024

Γιώργου Τζαβέλλα, Ο Ζηλιαρόγατος (1956)

 

Γιώργου Τζαβέλλα, Ο Ζηλιαρόγατος (1956)

 


  Στην ανάρτησή μου για την ταινία «Τα κίτρινα γάντια» του Αλέκου Σακελλάριου γράφω:

  «O Νίκος Σταυρίδης είναι ένας ζηλιαρόγατος (ευκαιρία να δω και την ομώνυμη ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα). Παθολογικά ζηλιάρης, ζηλεύει όσο δεν παίρνει την Μάρω Κοντού.

  Για κάτσε, μήπως του δίνει ερείσματα για να ζηλεύει;

  Εδώ πρέπει να κάνουμε μια διάκριση. Άλλο το να ζηλεύω τη γυναίκα μου και άλλο να υποπτεύομαι ότι…

  Τη ζηλεύεις όταν είναι όμορφη και φοβάσαι μήπως…

  Την υποπτεύεσαι από κάποιες ενδείξεις, είτε είναι όμορφη είτε όχι, ότι μπορεί να έχει γκόμενο».

  Ο Νίκος Σταυρίδης είναι ζηλιάρης.

  Ο Βασίλης Λογοθετίδης (εξαιρετική ερμηνεία) υποπτεύεται.

  Δηλαδή η γυναίκα του τον κάνει να υποπτεύεται, κατά συμβουλή της ξαδέλφης της, επειδή την παραμελεί.

  Συμβουλή πρώτη: να κλείνει το τηλέφωνο όταν τον βλέπει, παίρνοντας μια έκφραση αμηχανίας.

  Συμβουλή δεύτερη: να τον πει με άλλο όνομα, τάχα κατά λάθος.

  Το παρακάτω το διάβασα στο facebook.

  -Σκέφτομαι τι μήνυμα να στείλω στον Νίκο για να τον χωρίσω.

  -Γράψε, «Γιώργο, μου λείπεις».  

  Η γυναίκα του Κωνσταντάρα, αυτή είναι ζηλιαρόγατα, σαν τον Σταυρίδη.

  Το ίδιο και ο κουμπάρος.

  Και αρχίζει ένα μπέρδεμα με τρία ζευγάρια.

  Μόνο η ξαδέλφη είναι αζευγάρωτη.

  Όμως στο τέλος της ταινίας θα ζευγαρώσει και αυτή, σε ένα ευτυχισμένο happy end.

  Και μια ατάκα από την ταινία: Τα κέρατα μου έφεραν γούρι.

  Και θυμήθηκα το τραγούδι του Νίκου Γούναρη: «Αυτός ο άλλος» (είν’ ευεργέτης μου μεγάλος).

No comments: