Book review, movie criticism

Monday, June 30, 2014

14. Νίκος Σαραντάκος-Λόγια του αέρα



14. Νίκος Σαραντάκος-Λόγια του αέρα

  Εξαιρετική η παρουσίαση του βιβλίου «Λόγια του αέρα» του Νίκου Σαραντάκου απόψε στον Ιανό. Τα «Λόγια του αέρα» είναι τυποποιημένες φράσεις, παροιμίες, γνωμικά κ.λπ. των οποίων ο Σαραντάκος σχολιάζει τη σημασία και αναζητά την προέλευση, όπως π.χ. Από πού προήλθε η έκφραση «περνάει ζωή χαρισάμενη»;
  Θυμήθηκα κι εγώ μια τυποποιημένη φράση, που δεν την διάβασα ποτέ και δεν την άκουσα από άλλον παρά μόνο από τον πατέρα μου, που μου την έλεγε πάρα πολλές φορές αγριεμένος όταν ήμουν μαθητής:  Γυρίζεις όλη μέρα σαν του παπά το σκύλο και δεν διαβάζεις.
  Ποιος είναι αυτός ο παπάς; Δεν ξέρω, και δεν νομίζω ότι θα το μάθω ποτέ. Σίγουρα όμως είχε ένα σκύλο που γύριζε αδέσποτος όλη μέρα στο χωριό, σαν το σκύλο του φίλου μου του Γιάννη του Πούλου πριν του βάλει το λουρί (είχε πάρει στο κατόπιν μια σκύλα και τον έχασε για καμιά βδομάδα).

No comments: