Book review, movie criticism

Thursday, August 4, 2022

Mariano Cohn & Gastón Duprat, Επίσημη συμμετοχή (Competencia oficial, 2021)

Mariano Cohn & Gastón Duprat, Επίσημη συμμετοχή (Competencia oficial, 2021)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους.

  Ένας πλούσιος επιχειρηματίας, ογδοντάρης, σκέφτεται πώς να μείνει το όνομά του. Όχι, δεν είπε να βάλει φωτιά όπως ο Ηρόστρατος σε καμιά εκκλησία, αλλά να χρηματοδοτήσει το γύρισμα μιας ταινίας που θα είναι αριστούργημα. Για το σκοπό αυτό προσέλαβε πρωτοκλασάτους ηθοποιούς, τον Αντόνιο Μπαντέρας και τον Oscar Martinez, και μια κορυφαία σκηνοθέτιδα, την Πηνελόπη Κρουζ. Επίσης πλήρωσε πολύ ακριβά για να αγοράσει τα δικαιώματα για κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος που επέλεξε.

  Μας λέγεται η πλοκή από την αρχή, όχι όμως το τέλος, το οποίο θα το δούμε στο τέλος. Ο Μπαντέρας, οδηγώντας ολομέθυστος, είναι υπεύθυνος για τον θάνατο των γονιών του στο τροχαίο που προκάλεσε. Ο αδελφός του δεν του τον συγχώρησε, και φρόντισε να καταδικαστεί σε κάμποσα χρονάκια φυλακή. Ήλθε η ώρα να αποφυλακισθεί. Πώς θα είναι η σχέση των δυο αδελφών τώρα;

  Στην ταινία παρακολουθούμε τις πρόβες σε διάφορες σκηνές. Γίνονται σε εσωτερικούς λιτούς χώρους όπου κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές, κάθετες, οριζόντιες, διαγώνιες. Μου θύμισε το «Dogville» του Lars von Trier με το θεατρικό του στήσιμο.  

  Υπάρχουν κάμποσα soft κωμικά επεισόδια, αλλά κυρίως παίρνουμε μια γεύση πώς γίνονται οι πρόβες μιας σκηνής πριν γυριστεί. Υπάρχει και ο σαρκασμός της υποκριτικής τέχνης του ηθοποιού, την οποία μπορεί να μεταφέρει στην πραγματική ζωή.

  Σαν σπόιλερ μπορώ να πω μόνο ότι το κορυφαίο επεισόδιο της ταινίας που γυρίζεται επαναλαμβάνεται και στην ίδια την ταινία, σαν αντικατοπτρική ιστορία (mise en abyme).

  Μου άρεσε πολύ το τέλος με τα αποστασιοποιητικά σχόλια.   

 

No comments: