Book review, movie criticism

Thursday, October 26, 2023

Nanni Moretti, Ένα καινούριο αύριο (Il sol dell’ avvenire, 2023)

Nanni Moretti, Ένα καινούριο αύριο (Il sol dell’ avvenire, 2023)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους

  Μου αρέσει ο Νάνι Μορέτι με το λεπτό χιούμορ του.

  Θέμα της ταινίας, η εισβολή των σοβιετικών τανκς στην Ουγγαρία το 1956.

  Πλοκή, το γύρισμα μιας ταινίας για τα γεγονότα αυτά.

  Βλέπουμε πλάνα από τα γυρίσματα της ταινίας, αλλά και της ίδιας της ταινίας.

  Παρακολουθούμε όμως και τη σχέση του σκηνοθέτη με τη γυναίκα του, που περνάει κρίση.

  Παρόμοια κρίση περνάει και το ζευγάρι της ταινίας, μέλη του ΚΚΙ και οι δυο. Αυτή, να καταδικάσουν την εισβολή. Αυτός, να περιμένουμε τι θα πει το κόμμα. Όμως τα μέλη της τοπικής οργάνωσης είναι στην πλειοψηφία τους κατά της εισβολής.

  Φοβερή άρθρωση στο λόγο του ο Μορέτι, ό,τι πρέπει για εξάσκηση των ιταλικών μου.

  Θα ξεχωρίσω τα σχόλια για τη βία στην οθόνη. Ο Μορέτι είναι κατά.

  Και εγώ το ίδιο.

  Αυτός είναι ο λόγος που δεν βλέπω ταινίες τρόμου, ενώ τα θρίλερ τα βλέπω με επιφύλαξη.

  Έφερε αρκετά επιχειρήματα.

  Εγώ θυμήθηκα την έννοια του yûgen στο θέατρο Νο.

  Δεν πρέπει να προσβάλλεται η αισθητική του θεατή.

  Αντιγράφω από το βιβλίο μου «Εισαγωγή στο θέατρο της Ιαπωνίας και της Κίνας».

  «Μια φυλακισμένη ή μια φτωχή κοπέλα δεν είναι ποτέ στα κουρέλια ή αμακιγιάριστη [στο κινέζικο θέατρο], όπως θα απαιτούσε το δυτικό ρεαλιστικό θέατρο. Θυμόμαστε εδώ την εφαρμογή του yûgen στο γιαπωνέζικο θέατρο, όπου δεν πρέπει να προσβάλλεται το καλό γούστο του κοινού».

  6,9 η βαθμολογία της στο IMDb, με βρίσκει σύμφωνο. Σας τη συνιστώ.

 

 

 

No comments: