Book review, movie criticism

Sunday, July 22, 2012

Chen Kaige, Caught in the web (2012)

Chen Kaige, Caught in the web (2012) 陈凯, 搜索, Sousuo, Αναζήτηση


  Τον είδαμε πριν χρόνια, στην θαυμάσια ταινία, βραβευμένη με τον Χρυσό Φοίνικα, «Αντίο παλλακίδα μου» (1993). Δεν έχουμε γράψει γι’ αυτήν, καθώς τότε δεν υπήρχαν blogs. Γράψαμε όμως για δυο άλλες, που τις είδαμε αργότερα σε βίντεο. Η ταινία «Πιασμένη στο διαδίκτυο» είναι η τελευταία του.
  Καταπληκτικός ο Chen Kaige. Αν δεν έχω δει τα υπόλοιπα έργα του είναι γιατί περιμένω να κάνω το δεύτερο μέρος της επανάληψής μου στα κινέζικα. Αλλά γιαυτή την τελευταία του δεν άντεξα.
  Η υπόθεση είναι η εξής: Η Ye Lanqiu μαθαίνει ότι έχει καρκίνο στους λεμφαδένες. Στο λεωφορείο που παίρνει αμέσως μετά από την επίσκεψή της στο γιατρό, της ζητάνε να σηκωθεί από το κάθισμά της για να καθίσει ένας ηλικιωμένος. Αυτή, στην ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεται, αρνείται. Μια ρεπόρτερ καταγράφει τη σκηνή στο κινητό της και προβάλλεται στο κανάλι που εργάζεται. Στη συνέχεια την παίρνουν κάποιοι και την ανεβάζουν στο διαδίκτυο. Οι web surfers αγανακτούν, και την καταδιώκουν και στην προσωπική της ζωή. Αυτό έχει απρόβλεπτες συνέπειες, όχι μόνο για την ίδια αλλά και για τους ανθρώπους γύρω της, των οποίων οι σχέσεις θα καταστραφούν. Στο τέλος η ίδια θα αυτοκτονήσει.
  Το διαδίκτυο το έχω πληρώσει και εγώ ακριβά, έχω γράψει αλλού. Αυτό που δεν ήξερα είναι ότι και ο Chen Kaige υπήρξε θύμα του. Είναι προφανές ότι με αυτή την ταινία εκφράζει την αγανάκτησή του, παρόλο που ο ίδιος το αρνείται. Σχετικές πληροφορίες υπάρχουν στους παραπάνω συνδέσμους.
  Στο τέλος η ταινία γίνεται μελόδραμα, πολύ συγκινητικό, με τον απελπισμένο έρωτα του ζευγαριού. Και όμως, στη ζωή υπήρξε χάπι εντ. Οι δυο νεαροί πρωταγωνιστές ερωτεύτηκαν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, και τα έφτιαξαν.

No comments: