Book review, movie criticism

Friday, March 28, 2014

Κι άλλες μαντινιάδες-Ο ύμνος στη χαρά (σελ. 71)



Ύμνος στη χαρά

Για όσους δεν το ξέρουν, η 9η συμφωνία του Μπετόβεν τελειώνει με ένα χορωδιακό πάνω στον «Ύμνο στη Χαρά» του Σίλερ. Σήμερα είδα στο διαδίκτυο μια πρωτότυπη εκτέλεση· για δεύτερη φορά, και με έκανε να ζηλέψω. Έτσι, αφού την ανάρτησα ξανά στον τοίχο μου στο facebook, κάθισα και έπαιξα το βασικό μοτίβο στη λύρα μου και το ανάρτησα κι αυτό στο facebook. Μετά τα άφθονα like που εισέπραξα, το ανέβασα και στο youtube. Ανάμεσα στα σχόλια, υπήρξε και μια μαντινιάδα, από τον καλό συνάδελφο, επίσης γεραπετρίτη, Γιάννη Ρουμπάκη. Μου γράφει:
 
Μπάμπη με το λυράκι σου χαρά μας ε χαρίζεις,
κι όλα τα αηδόνια τσι Θρυφτής εσύ τα κουλαντρίζεις.

Εγώ, χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω, είμαι πολύ μετριόφρων. Έτσι του απαντώ.

Γιάννη με το λυράκι μου - αυτό το ξέρουν όλοι,
δεν έχει μείνει ποντικός στο σπίτι, στο περβόλι.

Έτσι με κορόιδευαν οι φίλοι όταν πρωτοάρχισα να παίζω λύρα, ότι είχα διώξει όλους τους ποντικούς από τα περβόλια γύρω. Εγώ τους έλεγα, αν έχουν ποντικούς και στα σπίτια τους να περάσω να παίξω να τους διώξω. Ο Γιάννης μου απαντάει.

Να μουνα αντάρτης ποντικός κι η λύρα σου γραβιέρα,
σαφή ψιλοδαγκωμαθιές θελά ναι κάθε μέρα.

Είδα τη μαντινιάδα του μετά από ώρα, γιατί έκανα μια τακτοποίηση σε αρχεία στον υπολογιστή μου, κι έτσι δεν συνέχισα.

Κλείνοντας όμως θα παραθέσω την πρώτη στροφή, την οποία είχα μάθει απ’ έξω.

Freude, schöner Götterfunken,
Tochter aus
Elysium,
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, dein Heiligtum!
Deine Zauber binden wieder
Was die Mode streng geteilt;
Alle Menschen werden Brüder,
Wo dein sanfter Flügel weilt.

Και εδώ η μουσική, για να παρακολουθήσετε τους στίχους

No comments: