Stephen Herek, Life or something like it
(2002)
Χαριτωμένη κομεντί, πάνω στο γνωστό μοτίβο του
«αρχικά δεν χωνευόμαστε (ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται) αλλά στο τέλος τα
φτιάχνουμε».
Η Αντζελίνα Τζολί είναι η γυναίκα, ο Edward Burns ο άντρας. Δημοσιογράφοι και οι δυο. Καταλύτης για τη σχέση τους ήταν η
πρόβλεψη ενός άστεγου «προφήτη» ότι η Αντζελίνα Τζολί θα πεθάνει σε μια
βδομάδα. Ανοησίες, αλλά όταν άρχισαν να επαληθεύονται όλες οι ενδιάμεσες
προβλέψεις του, η μια μετά την άλλη, τα πράγματα γίνονται σοβαρά. Ο Burns τρέχει τρομοκρατημένος να τη συναντήσει
στη Νέα Υόρκη. Αυτή είχε ένα ατύχημα, μια αδέσποτη σφαίρα, αλλά τη γλίτωσε. Τελικά
ο θάνατός της ήταν συμβολικός, πέθανε ο παλιός της εαυτός.
Υπερβολές της κωμωδίας οι προβλέψεις; Αντιγράφω
ένα απόσπασμα που παρέθεσα στη βιβλιοκριτική μου για το βιβλίο του Jaime Alazraki «Μπόρχες».
«Η τραγική αντίθεση ανάμεσα σε έναν άνθρωπο
που πιστεύει πως είναι ο αφέντης και ο δημιουργός της μοίρας του, και σε ένα
κείμενο ή θεϊκό σχέδιο που αυτή η μοίρα είναι ήδη προδιαγραμμένη, εξεικονίζει
το πρόβλημα του ανθρώπου σε σχέση με τη σύμπαν: ο κόσμος είναι αδιαπέραστος,
αλλά ο ανθρώπινος νους δεν παύει να προτείνει διάφορα σχέδια».
Μεγάλη κουβέντα, θα κλείσω μόνο με μια
επισήμανση που μόλις τώρα έκανα στο παραπάνω απόσπασμα. Η φράση «ο δημιουργός της
μοίρας του» είναι οξύμωρο, που το νόημά της βέβαια είναι ότι δεν υπάρχει μοίρα.
No comments:
Post a Comment