Book review, movie criticism

Sunday, November 24, 2019

Η κρυφή ζωή της παπαδιάς


Η κρυφή ζωή της παπαδιάς

  Παπαδιές!!! Ή τις αγνοούσα ή τις είχα ξεχάσει. Πρόκειται για ένα είδος σαλιγκαριού. Οι πληροφορίες που έχω από το φίλο μου τον Γιώργη το Μανιαδάκη είναι ότι ζουν κάτω από το χώμα, ότι κάποια στιγμή βγαίνουν στην επιφάνεια για φαγητό και για ζευγάρωμα, και μετά εξαφανίζονται πάλι. Νοστιμότατες, τις δοκίμασα πριν λίγες μέρες στο σπίτι του Γιώργη, μαγειρεμένες δια χειρός Άννας Απογάκη, η οποία και τις βρήκε.
  Σήμερα βρήκα δυο στην αυλή του σπιτιού μου. Μήπως «παγιδεύτηκαν» στο τσιμέντο της; Τις πήρα και τις φωτογράφησα, τη μια όρθια και την άλλη ανάσκελα. Μετά τις πέταξα στο περβόλι, ελπίζοντας ότι θα βρουν καταφύγιο κάτω από το χώμα.
  Σε σχόλια στο facebook ο Γιώργος ο Δαρκαδάκης μου είπε ότι στην  Ιεράπετρα τις λένε παπαδούλες, και η Λένα Γαλημητάκη μου είπε ότι παπαδούλες τις λένε και στους Αρμένους. 
  Στο μεταξύ με πήρε τηλέφωνο και ο Γιώργης και μου είπε πώς τις λένε σε διάφορα άλλα μέρη της Κρήτης. Εκτός από το χωριό μας, το Κάτω Χωριό, παπαδιές τις λένε και στο Κεντρί, στο Καπίστρι,  και στη Μακρυλιά, και αλλού ίσως. Στα στειακά τις ονομάζουν καλογρές και καλογρίτσες. Στην Κάτω Μεσαρά τις λένε μουρμούρες από το θόρυβο που κάνουν όταν βγάζουν τα σάλια τους. Επίσης τις λένε και μαρουδιές.
  Για την ονομασία τους ο Γιώργης μου λέει ότι κάποιοι πιστεύουν ότι προήλθε από το χρώμα που έχει το τσόφλι τους. Όμως η φίλη μου Μυρτώ Χαλικαδάκη έχει άλλη εκδοχή:  Παπαδιές τις λένε γιατί είναι σεμνές και κρύβονται στο χώμα και δεν περιφέρονται.. αδιάντροπα παντού.   

  Ένα ακόμη σχόλιο στο facebook από τη φίλη μου τη Δέσποινα, η πεθερά της τις έλεγε παπαδούλες. Άρα στο Κάτω Χωριό ήταν γνωστές και με τα δυο ονόματα.

  Ο Γιώργης μου λέει ότι οι αρχαίοι έλληνες τα σαλιγκάρια τα έλεγαν φερέοικους, επειδή φέρουν τον οίκο τους. 
 

No comments: