Αχιλλέας
Μαδράς, Ο μάγος της
Αθήνας (1931)
Ποιος είναι ο μάγος της
Αθήνας;
Μα ο Αχιλλέας
Μαδράς.
Με μαγικό τρόπο
ένωσε δυο ταινίες για να κάνει μία. Οι μεσότιτλοι, που κάποιοι είναι ελληνικοί
και αγγλικοί και κάποιοι ελληνικοί και γαλλικοί, δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία.
Στα αποσπάσματα με τους
αγγλικούς μεσότιτλους, προφανώς από την «Τσιγγάνα της Αθήνας», κεντρικό πρόσωπο
είναι η Ντόλι, μια «έξω καρδιά» αμερικανίδα που ήλθε να επισκεφτεί την Ελλάδα. «Ο
αφελής χαρακτήρας της ελκύει τους πάντες» διαβάζουμε σε ένα μεσότιτλο, και σε
ένα άλλο «Η Ντόλι σκορπίζει ζωή και χαρά στη μονοτονία του ταξιδιού». Είναι
τόσο ενθουσιασμένη με την Ελλάδα που θέλει να παντρευτεί Έλληνα.
Στα αποσπάσματα με
του αγγλικούς μεσότιτλους κεντρικό πρόσωπο είναι η Λίλη, που ήλθε στην Ελλάδα
με τον βιομήχανο Paulo,
ο οποίος είναι τσιμπημένος μαζί της, για να επισκεφτεί και αυτή την Αθήνα.
Η ταινία, όπως αποτελεί
συρραφή δύο κυρίως ταινιών, έτσι αποτελείται κυρίως από δύο μέρη.
Στο πρώτο μέρος
κυριαρχούν οι επισκέψεις των δυο γυναικών, στις οποίες βλέπουμε εικόνες τη ωδείου
του Ηρώδου του Αττικού, του θεάτρου του Διονύσου, την Ακρόπολη, το Ερεχθείο,
αναπαράσταση τελετουργιών της αρχαιότητας, κ.ά. Στη συνέχεια βλέπουμε σύγχρονη
αθηναϊκή ηθογραφία, σκηνές από την Πλάκα, γαϊδουράκια, μια προεκλογική συγκέντρωση
του Πετράν, αρχηγού του κόμματος των μάγκηδων που θα σώσουν την Ελλάδα, κ.λπ.
Στο δεύτερο μέρος έχουμε
το ερωτικό στόρι, στο οποίο κεντρικό πρόσωπο είναι η Λίλη.
Και εδώ υπάρχουν
κωμικές σκηνές με την γριά γεροντοκόρη αδελφή του Πάουλο που έρχεται από την
Καλκούτα για να παρευρεθεί στο γάμο του αδελφού της. -Και στα δικά σου, της εύχονται.
-Να δείτε πώς θα είμαι εγώ σαν νύφη, λέει καμαρώνοντας.
Πλάκα κάνει.
Καθόλου.
Κλέβεται με κάποιον.
Ο Πάουλο, ντροπιασμένος
από τη διαγωγή της αδελφής του, παίρνει τη Λίλη και σηκώνονται και φεύγουν.
Την Λίλη την
απαγάγουν για να της κλέψουν ένα πολύτιμο κολιέ που φοράει στο λαιμό, δώρο του
Πάουλο.
Γιατί να την
απαγάγουν, αφού θα μπορούσαν απλά να της το πάρουν; Και γιατί να την πετάξουν
μετά από ένα γκρεμό; Για να μην τους προδώσει;
Και πώς επέζησε ενώ
ρίχτηκε από τόσο ύψος;
Και όμως, επέζησε, ο
Μίρκα (τον υποδύεται ο ίδιος ο Μαδράς) τη βρήκε βαριά τραυματισμένη και την
έσωσε.
Ο Μίρκα είναι ένας Παγκανίνι
του βιολιού (τηρουμένων των αναλογιών βέβαια) που όλες οι γυναίκες τον
ερωτεύονται, έχει ολόκληρο χαρέμι. Όμως αυτός την Λίλη έχει ερωτευθεί, όπως και
εκείνη εκείνον.
Φαίνεται ήταν κοινός
τόπος της εποχής να μαγεύονται οι γυναίκες από τη μουσική. Η «Αστέρω» συνέρχεται από
την τρέλα της όταν ακούει τον αγαπημένο της να παίζει τη φλογέρα του.
Αλλά όχι μόνο οι κοπέλες.
Ο αγαπημένος της κοπέλας στο «Λαγιαρνί» μαγεύει επίσης
τον λήσταρχο με τη φλογέρα του.
Κάποια στιγμή την
ανακαλύπτει ο Πάουλο και την παίρνει πίσω. Δεν δυσκολεύεται ιδιαίτερα, είναι
πλούσιος, εργοστασιάρχης. Όμως όταν η Λίλη ακούει το βιολί του Μίρκα ο οποίος
έχει πάει να την βρει, νοιώθει τον παλιό της έρωτα να φουντώνει πάλι. Ναι, δεν
μπορεί να ζήσει χωρίς τον Μίρκα.
Ο Πάουλο απειλεί.
Μου την πήρες δυο φορές, δεν θα σε αφήσω να μου την πάρεις και τρίτη.
Ο Μίρκα κανονίζει
μια τελευταία συνάντηση με τη Λίλη. Βρίσκονται σε ένα γκρεμό, πάνω από τη θάλασσα.
Εκεί της λέει ότι ο Πάουλο κανόνισε να τον εξορίσουν, σε λίγο θα έλθει το πλοίο
που θα τον μεταφέρει στην εξορία.
Η Λίλη βλέπει το
πλοίο που παίρνει τον αγαπημένο της, και μη αντέχοντας από τον πόνο φουντάρει
στη θάλασσα. Όμως πέφτει πάνω σε ένα βράχο που προεξέχει. Αυτή το φορά
σκοτώνεται για τα καλά.
Ο Μίρκα που την
παρακολουθούσε από το πλοίο, βλέποντάς την να πέφτει στη θάλασσα ρίχνεται στο
νερό και κολυμπάει προς το μέρος της. Τη βλέπει νεκρή.
Και τι κάνει;
Μη αντέχοντας το
θάνατο της αγαπημένης του ανεβαίνει στο βράχο και φουντάρει κι αυτός στη
θάλασσα. Στην τελευταία σκηνή τον βλέπουμε νεκρό δίπλα στο σώμα της.
Την ταινία μπορείτε
να τη δείτε στο Dailymotion.
Όμως επειδή κολλάει, θα συνιστούσα να κλείσετε τον υπολογιστή σας για να καθαρίσει
η μνήμη, και ξανανοίγοντάς τον να μην ανοίξετε κανένα άλλο πρόγραμμα αλλά να
πατήσετε κατευθείαν τον σύνδεσμο https://www.dailymotion.com/video/x2b4sg3
No comments:
Post a Comment