Book review, movie criticism

Saturday, February 27, 2021

Sohrab Khosravi, Newborn (2000)

δεκαεξάλεπτο

Sohrab Khosravi, Newborn (2000)

 


  Μπορεί κανείς να γεννηθεί δυο φορές;

  Και βέβαια, όταν περιχυθεί με το φως μιας καινούριας πίστης. Το βάπτισμα είναι μια συμβολική δεύτερη γέννηση.

  Δεν είναι η περίπτωση του ανθρώπου του οποίου την ιστορία παρουσιάζει ο Σοχράμπ Χοσραβί στο δεκαεξάλεπτο ντοκιμαντέρ του. Αυτός, απηυδισμένος από την κοινωνία, έγινε ένας αναχωρητής χωρίς πίστη. Έζησε στην έρημο, όπου πέρασε χίλιες δυο δυσκολίες. Πάρα πολλές φορές κινδύνευε να πεθάνει. Διάσχισε τη ζούγκλα και δεν τολμούσε τη νύχτα να κοιμηθεί για το φόβο των άγριων θηρίων. Τώρα μένει σε ένα σπιτάκι που έφτιαξε μόνος του, όμως, όπως λέει, πηγαίνει εκεί μόνο εκεί για ύπνο. Τον υπόλοιπο χρόνο περιδιαβαίνει έξω.

  Και δεν το μετάνιωσε;

  Όχι, είναι πάνω από δεκαπέντε χρόνια που βρίσκεται σ’ αυτή την εθελοντική μοναξιά.

  Κι εγώ θα μπορούσα να ζήσω απομονωμένος σε μιαν έρημο, όμως μόνο αν είχα ένα υπολογιστή, ένα tablet (για e-book reader), κινητό, και μια σύνδεση ίντερνετ.

  Γιατί το κινητό;

  Γιατί το καταραμένο το viber, όπως και το whatsup, δουλεύουν στο pc μόνο αν έχεις ενεργοποιημένο το wifi στο κινητό.

  Κάπως έτσι ζω και τώρα με την καραντίνα, με τη διαφορά ότι το σπίτι μου δεν βρίσκεται στην έρημο αλλά στο Γαλάτσι.

  Παραθέτω τα βιογραφικά του Χοσραβί όπως τα βρήκα στο IMVbox, γιατί δεν βρήκα ιστοσελίδα που να τα έχει ώστε να παραθέσω τον σύνδεσμο.  

  O Sohrab Khosravi γεννήθηκε στην Τεχεράνη το 1977. Άρχισε να εργάζεται σαν σχεδιαστής γραφικών και κινούμενων σχεδίων στην ιρανική τηλεόραση. Έπειτα συνέχισε σαν μοντέρ, και έκανε το μοντάζ στην πρώτη ψηφιακή ταινία που γυρίστηκε στο Ιράν, το «Νεκρό κύμα» του Ebrahim Hatamikia, ταινία που απαγορεύτηκε από τους στρατιωτικούς. Εργάστηκε ως μοντέρ και σε πολλούς άλλους σκηνοθέτες, όπως ο Majid Majidi, o Kamal Tabrizi και o Rasoul Sadrameli. Τιμήθηκε με το βραβείο Simorgh στο 24ο διεθνές φεστιβάλ Fajr της Τεχεράνης για το μοντάζ της ταινίας «Στο όνομα του πατέρα (Be Name Pedar, 2004).

 

No comments: