Book review, movie criticism

Thursday, March 21, 2024

Warwick Thornton, To νέο αγόρι (The new boy, 2023)

 

Warwick Thornton, To νέο αγόρι (The new boy, 2023)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους

  Η πλοκή διαδραματίζεται σε ένα μοναστήρι. Αυτό ήταν αρκετό για να δω την ταινία με επιφύλαξη. Δεν μου αρέσουν ταινίες με θέματα θρησκευτικά.

  Στο μοναστήρι αυτό είναι δυο αδελφές. Η μια είναι η Άιλιν. Μα τι ωραία που παίζει η ηθοποιός που την υποδύεται! Έψαξα και είδα ότι ήταν η Kate Blanchet. H άλλη είναι η Αδελφή Μητέρα και ο άλλος είναι ο George, που έχει βρει καταφύγιο σ’ αυτό το μοναστήρι βοηθώντας σε διάφορες δουλειές.

  Στο μοναστήρι αυτό φιλοξενούνται ορφανά παιδιά. Εκεί στέλνεται από την αστυνομία ένα εννιάχρονο αγόρι, aboriginal. Οι Aboriginals, για όσους δεν ξέρουν, είναι οι αυτόχθονες της Αυστραλίας, πριν καταπλακώσουν οι εγγλέζοι.

  Νομίζω εδώ είναι ο κατάλληλος χώρος για να το πω.

  Ο πρωθυπουργός της Αυστραλίας δήλωσε ότι όλοι οι μετανάστες θα φύγουν. Και ένας αρχηγός aboriginal σχολίασε: Αλήθεια; Εσείς πού θα πάτε;

  Συνεχίζουμε.

  Το αγόρι έχει υπερφυσικές δυνάμεις. Σώζει τη ζωή ενός παιδιού που το δάγκωσε φίδι. Επίσης θεραπεύει ένα άλλο παιδί που είχε εγκαύματα, στην προσπάθεια των παιδιών να σβήσουν μια πυρκαγιά.

  Το αγόρι παθιάζεται με ένα άγαλμα του σταυρωμένου Ιησού. Μαζεύει φίδια για να του τα προσφέρει. Οι άλλοι τρομοκρατούνται όταν τα βλέπουν.

  Έπιανε φίδια; Και δεν φοβόταν;

  Ούτε και ο χωριανός μου ο Μιχάλης, όταν ήταν μαθητής δημοτικού.

  Είχαν μάθημα για τα φίδια. Ο Μιχάλης ήθελε να βοηθήσει τη δασκάλα του να κάνει πιο παραστατικό το μάθημα. Πιάνει λοιπόν ένα φίδι, το βάζει στην τσέπη του, πηγαίνει στο σχολείο, μπαίνει η δασκάλα στην τάξη, κάθεται στην έδρα, πλησιάζει, βγάζει το φίδι από την τσέπη του και το αφήνει πάνω στην έδρα. Η δασκάλα αφήνει μια κραυγή τρόμου και πετάγεται έξω από την τάξη.

  Ο Μιχάλης το χάρηκε. Όταν του έλεγαν καμιά φορά για κάποια αταξία που έκανε ότι η δασκάλα θα τον τιμωρήσει, έλεγε. -Ντα μπορεί, που θα της βάλω τον όφη;

  Θυμήθηκα και τον Ποκοπίκο, ένα από τα πρόσωπα του Γκαούρ-Ταρζάν, ένα παιδικό ανάγνωσμα που διάβαζα στο δημοτικό και είναι αυτό που μου άρεσε περισσότερο απ’ όλα.

  Ο Ποκοπίκο αυτοχαρακτηρίζεται ως «γόης φιδιών και κοριτσιών, προστάτης κουτών και αδυνάτων».

  Κάποτε είχαν συλλάβει το Ποκοπίκο κάποιοι άγριοι, και τον απείλησαν ότι θα τον βάλουν στο καζάνι να τον βράσουν αν δεν τους πει ποιος είναι αυτός που…

  Και η απάντηση του Ποκοπίκο: Α, όλα κι όλα, εγώ στα μυστικά είμαι τάφος. Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι το όνομά του αρχίζει από Ταρ και τελειώνει σε ζαν.

  Συχνά γράφω στις κριτικές μου: Α, όλα κι όλα, εγώ σαν τον Ποκοπίκο είμαι τάφος στα μυστικά, δεν πρόκειται να κάνω σπόιλερ. Το μόνο που μπορώ να σας πω…

  Και κάνω με έμμεσο τρόπο σπόιλερ.

  Τα μόνα πράγματα που μου άρεσαν στην ταινία ήταν η ερμηνεία του αγοριού και της Kate Blanchet. Παρά την σχετικά θετική αποδοχή της ταινίας από τους κριτικούς, στο κοινό δεν άρεσε. Το 5,7 της βαθμολογίας της στο IMDb δεν αφήνει καμιά αμφιβολία.

  Εγώ δεν έβαλα βαθμό, όπως δεν βάζω βαθμό σε ταινίες που δεν μου αρέσει το είδος, το θέμα κ.λπ., δηλαδή όταν δεν είναι μέσα στις προτιμήσεις μου.   

No comments: