Book review, movie criticism

Thursday, March 28, 2024

Alice Rohrwacher, H Χίμερα (La Chimera, 2023)

 

Alice Rohrwacher, H Χίμερα (La Chimera, 2023)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους

  Και πάλι θα μιλήσω για τις προτιμήσεις μου, ή μάλλον τις μη προτιμήσεις μου.

  Δεν μου αρέσουν ταινίες στις οποίες οι ήρωες είναι αρνητικοί, με τους οποίους δεν μπορώ να ταυτιστώ. Και η «Χίμαιρα» είναι μια τέτοια περίπτωση.

  Ο ήρωας είναι ένας Άγγλος αρχαιολόγος που το έριξε στην αρχαιοκαπηλία. Τον βλέπουμε σε ένα τρένο. Αργότερα μαθαίνουμε ότι μόλις αποφυλακίστηκε.

  Ζει σε μια παράγκα που έφτιαξε μόνος του στην πλαγιά ενός βουνού. Σε ανάλογα σπίτια ζουν και οι φίλοι του. Είναι αγαπητός. Όμως και αυτοί στους οποίους είναι αγαπητός είναι προβληματικοί χαρακτήρες.

  Και ξαναρχίζει την παλιά ζωή, την αρχαιοκαπηλία. Μια μεγάλη δουλειά που σχεδίασαν και βρίσκονταν στο στάδιο της πραγμάτωσης δεν τους έκατσε, κάποιοι τους κορόιδεψαν και τους πρόλαβαν.  

  Κάποιες κινήσεις που δείχνουν μεταμέλεια δεν θα τον δικαιώσουν στα μάτια μου.

  Αλήθεια, η ραβδοσκοπία χρησιμοποιείται για την ανίχνευση αρχαιοτήτων; Ο Άρθουρ ήταν ραβδοσκόπος, και έτσι ανακάλυψαν τον θησαυρό.

  Όμως αυτό που με ξενέρωσε ήταν το τέλος. Για μένα ήταν αρκετά αμφίσημο. Έπρεπε να διαβάσω το ιταλικό λήμμα της βικιπαίδειας για να καταλάβω. Και πάλι αυτά που έγραφε δεν με έπειθαν για αυτό που είδα, και που με είχαν κάνει να κάνω άλλες υποθέσεις.

  Δεν μου άρεσε η ταινία όμως μου άρεσε πολύ η ερμηνεία του Josh OConnor.

  Είπαμε, περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, η ταινία έχει βαθμολογία 7,4 στο IMDb

No comments: