Book review, movie criticism

Saturday, March 9, 2024

Monica Stan, Immaculate (Imaculat, 2021)

 

Monica Stan, Immaculate (Imaculat, 2021)

 


  Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που σε κάνουν να δεις μια ταινία.

  Σου την διαφήμισαν φίλοι που την είδαν.

  Κριτικές που διάβασες.

  Σκηνοθέτης που σου αρέσει.

  Πρωταγωνιστές που σου αρέσουν.

  Και για μένα πιο ειδικά:

  Θα προβληθεί προσεχώς.

  Διάβασα το λογοτέχνημα και θέλω να δω κινηματογραφικές του μεταφορές.

  Βλέπω πακέτο έναν σκηνοθέτη.

  Είναι μια ιρανική ή μια κινέζικη ταινία, καθώς τώρα γράφω μια εισαγωγή για τον ιρανικό κινηματογράφο και μετά έχω σκοπό να συνεχίσω με τον κινέζικο.

  Παίζει μια όμορφη πρωταγωνίστρια. Έτσι είδα πακέτο την Laura Ramsey και τη Σοφί Μαρσώ.

  Και την «Άμωμη» γιατί την είδα;

  Για το όνομα της ηρωίδας: Ντάρια.

  Και λοιπόν;

  Α, όλα κι όλα, εγώ σαν τον Ποκοπίκο είμαι τάφος στα μυστικά, δεν θα κάνω σπόιλερ. Το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι είναι ένα συνηθισμένο όνομα στη Ρουμανία, και η ταινία είναι ρουμάνικη. 

  Έχω μανία με τις συμπτώσεις, έχω γράψει τόσες φορές για συμπτώσεις που μου έχουν συμβεί.

  «Συμπτωματικά» ανακάλυψα την ταινία που η ηρωίδα της λέγεται Ντάρια.

  «Συμπτωματικά» ανακάλυψα στο διαδίκτυο ένα μυθιστόρημα που είχε τίτλο «Ντάρια».

  Η Ντάρια είναι ναρκομανής και βρίσκεται σε κέντρο αποτοξίνωσης.

  Πώς κατάντησε ναρκομανής;

  Ήταν ο φίλος της ναρκομανής.

  Έκανε τα αδύνατα δυνατά για να τον κάνει να τα σταματήσει, δεν τα κατάφερε, απεναντίας βούλιαξε και η ίδια στα ναρκωτικά.

  Γύρω της βρίσκονται ένα σωρό αρσενικά. Είναι περιποιητικοί μαζί της, έχουν τους στόχους τους. Τους εμπιστεύεται.

  Ένα πρόβατο ανάμεσα σε λύκους, έτοιμους να το κατασπαράξουν.

  Μια κοπέλα ανάμεσα σε ένα σωρό αρσενικά, που προσπαθούν να την πηδήξουν.

  Άμωμη.

  Εξαιρετική η ερμηνεία της Ana Dumitrascu.

  Τώρα το έψαξα στο IMDb, Before graduating, she played her first lead role in Immaculate (2021) awarded with the Lion of the Future Award for Best Debut in 2021 Venice Film Festival. Ana Dumitrascu's performance was praised in Cineuropa and ICSfilm.

  Με το μελαγχολικό, σκεφτικό, σαν χαμένο πρόσωπό της, φαίνεται πραγματικά άμωμη.

  Η κάμερα δεν κουράζεται να την παίρνει γκρο πλαν.

  Πολύ μου άρεσε η ταινία, παρά τη χαμηλή βαθμολογία της στο ΙΜDb (μόλις 6).

  Η μόνη μου ένσταση είναι ότι υποβάλει τη γενίκευση, ότι τέτοια αρσενικά είναι όλοι όσοι βρίσκονται σε κέντρα αποτοξίνωσης.

No comments: