Book review, movie criticism

Thursday, June 22, 2023

Alfred Hitchcock, Notorious (1946)

Alfred Hitchcock, Notorious (1946)  

 


Εξακολουθεί να παίζεται στους κινηματογράφους, δεύτερη βδομάδα

 Την ταινία την είδα αλλά ξέχασα να γράψω.

  Ο λόγος;

  Ήμουν αποφασισμένος να πραγματοποιήσω ένα άθλο που έκανα πριν σαρανταπέντε χρόνια, και ξεχάστηκα.

  Τι άθλο;

  Να μαθαίνω σε επίπεδο μεθόδου άνευ διδασκάλου (Teach yourself book) γλώσσες σε μια βδομάδα. Ήθελα να εντυπωσιάσω μια πρώην μαθήτριά μου στο φροντιστήριο αγγλικών που δίδασκα και που μόλις είχε γίνει συναδέλφισσα, για την ακρίβεια φοιτήτρια στην ίδια σχολή που τέλειωσα εγώ (όταν την είχα μαθήτρια ήμουν ακόμη φοιτητής, με το proficiency του Michigan δούλευα).

  Άδικος κόπος, την καρδιά της την είχε δοσμένη στο φιλόλογό της. Εγώ δεν ήμουν παρά ένας καλός φίλος.

  Άδικος;

  Όχι βέβαια, οι ξένες γλώσσες ήταν πάντα το χόμπι μου. Ήδη ήξερα πέντε.

  Μα σε μια βδομάδα;

  Ναι, γιατί ή ήταν σλάβικες, και ρώσικα ήξερα καλά, ή λατινογενείς, και ήξερα γαλλικά και ιταλικά. Ακόμη και τα ολλανδικά δεν είναι παρά μια παραλλαγή των γερμανικών.

  Αγόρασα τότε και τα πολωνικά, αλλά όταν διάβασα για την προφορά απογοητεύτηκα. Αυτά τα πολλά διαδοχικά σύμφωνα με μπέρδευαν. Έτσι τα παράτησα.

  Τα έπιασα μετά από 45 χρόνια.

  Νόμιζα ότι πιο κοντά στα ρώσικα ήταν τα βουλγάρικα, αλλά τελικά βλέπω ήταν τα πολωνικά. Για την ακρίβεια πιο κοντά από ό,τι τα βουλγάρικα, γιατί πιο κοντά είναι τα ουκρανικά, διάβασα το πρώτο κεφάλαιο ενός βιβλίου, έχουν και το ίδιο αλφάβητο. Με αυτά θα ασχοληθώ το καλοκαίρι, αν δεν μου περάσει η όρεξη μέχρι τότε.

  Θα έχετε αγανακτήσει με τα άσχετα πράγματα που γράφω, αλλά ας μην το ξεχνάμε, γράφω για το κέφι μου στο blog μου, δεν γράφω σε κανένα έντυπο που να με πληρώνει.

  Και τώρα για την ταινία.

  Ο Cary Grant στρατολογεί την Ίνγκριντ Μπέργκμαν για να αποκαλύψει τα μυστικά σχέδια νεοναζί που έχουν καταφύγει στη Βραζιλία μετά την ήττα της Γερμανίας.

  Θα τα καταφέρει.

  Και θα αναπτυχθεί το ειδύλλιο ανάμεσά τους.

  Drama, film-noir, romance, χαρακτηρίζει την ταινία το IMDb, όπου η βαθμολογία της είναι 7,9.

  Το romance τελευταίο.

  Όμως εμένα μου αρέσουν τα romance, και σ’ αυτή την ταινία το βρήκα πολύ συναρπαστικό. Αυτό βέβαια οφειλόταν εν πολλοίς στην εκθαμβωτική παρουσία της Ίνγκριντ Μπέργκμαν, πανέμορφης και εξαιρετικής ερμηνευτικά.

  Είναι μια ταινία που φαντάζομαι θα την έχετε δει, αλλά θα τη χαρείτε πάρα πολύ αν την ξαναδείτε.

  Α, ναι, έξι μέρες μου πήραν τα πολωνικά. Χθες τα τέλειωσα. Σήμερα θυμήθηκα ότι δεν είχα γράψει για το «Notorious».

 

No comments: