Book review, movie criticism

Thursday, January 4, 2024

Charlotte le Bon, Λίμνη Φάλκον (Falcon lake, 2022)

 

Charlotte le Bon, Λίμνη Φάλκον (Falcon lake, 2022)

 


  Από σήμερα στους κινηματογράφους.


 

   Ο δεκατριάχρονος Βαστιάν βρίσκεται με την δεκαεξάχρονη Χλόη σε κάποιες διακοπές. Γρήγορα αναπτύσσεται μια σχέση μεταξύ τους. Ο νεαρός με τον οποίο φλερτάρει την έχει ξενερώσει, της αρέσει περισσότερο η παρέα του Μπαστιάν. Χαριεντίζονται, αυτή τη βρίσκει παριστάνοντας το φάντασμα.

  Η φιλία γρήγορα θα χρωματισθεί με την ερωτική επιθυμία. Διστακτική, που όμως προχωράει. Την πρωτοβουλία πάντα την έχει η μεγαλύτερη Χλόη.

  Τι κατάληξη θα έχει αυτή η σχέση;

  Έχω μιλήσει για προσημάνσεις και ψευτοπροσημάνσεις. Η πληροφορία ότι κάποιος πνίγηκε στη λίμνη, είναι άραγε προσήμανση ή ψευδοπροσήμανση; Οπωσδήποτε δημιουργεί το απαραίτητο σασπένς, πέρα από το σασπένς του πώς θα προχωρήσει η σχέση του προέφηβου και της έφηβης, ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Υποβόσκει το σασπένς αυτό, και αναδύεται όταν βλέπουμε σε μια σκηνή τον Μπαστιάν να κολυμπάει στη λίμνη, και να χάνεται κάποια στιγμή στο βάθος. Είναι σούρουπο. Η μουσική ενισχύει το σασπένς. Πριν δούμε αν έφτασε ή όχι στην όχθη της λίμνης θα περάσουμε σε άλλο πλάνο.

  Πάρα πολλές σκηνές γυρίζονται σούρουπο, με τη φύση σκοτεινιασμένη ολόγυρα. Μου άρεσαν περισσότερο οι σκηνές που γυρίστηκαν ημέρα, μέσα στο πράσινο της φύσης. Το έχω ξαναγράψει ότι μου αρέσουν πλάνα σε εξωτερικούς χώρους, γεμάτα πράσινο, όπως στις ταινίες της Ναόμι Καβάσε.

  Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σου;

  Να με τσακώσουν οι γονείς μου να αυνανίζομα.

  Πάνω σ’ αυτό θα έχουμε μια απολαυστική σκηνή.

  -Κοιμήθηκες μαζί της; Τον ρωτάει ο νεαρός με τον οποίο αυτή είχε ξενερώσει.

  Μετά από αρκετό δισταγμό απαντάει: -Ναι.

  Μου θύμισε το τέλος ενός κεφαλαίου από τα «Άγουρα χρόνια» του Κρόνιν, που διάβασα μαθητής: «Κοιμήθηκα με τη γιαγιά μου».

  Πολλές φορές σε μια ταινία προσημαίνεται το τέλος, happy ή unhappy, εκτός πλαισίου της ιστορίας.

  Εδώ τι να είναι άραγε;

  Η αφηγηματική αναμονή είναι unhappy. Διακοπές, η διαφορά ηλικίας. Είχα δει μια παρόμοια ταινία, ένα φλερτ διακοπών.

  Όμως οι εκπλήξεις πάντα καραδοκούν.

  Καλογυρισμένη ταινία με ένα θέμα που απασχολεί τους έφηβους

No comments: