Book review, movie criticism

Monday, June 15, 2015

Αφιέρωμα στον Μάρκες



Αφιέρωμα στον Μάρκες

Μόλις γύρισα από την πρώτη εκδήλωση του LEA (Literatura En Atenas, σειρά εκδηλώσεων αφιερωμένη στην ισπανόφωνη και πορτογαλόφωνη λογοτεχνία με βασικό οργανωτή το Ινστιτούτο Θερβάντες) αφιερωμένη στον Gabriel Garcia Marquez. Ομιλητές δυο συμπατριώτες του και ο δικός μας Τάκης Θεοδωρόπουλος. Ακούστηκαν πολλά ενδιαφέροντα. Εγώ θα ήθελα να καταθέσω εδώ τη δική μου επαφή με τον Μάρκες.
Το «Εκατό χρόνια μοναξιάς» μου το δάνεισε να τα διαβάσω ο σύντροφος ο Θανάσης ο Βένος, τέλος της δεκαετίας του ’70. Με μάγεψε, και ξέρετε καλά πως δεν είμαι ο μόνος. Αν και αυτοδίδακτος μέχρι τότε στα ισπανικά (αργότερα έκανα ιδιαίτερα μαθήματα, πήρα και το intermedio) αποφάσισα να το διαβάσω στο πρωτότυπο. Ενθουσιάστηκα για δεύτερη φορά. Ήταν το καλοκαίρι του 1982. Το φθινόπωρο διορίστηκα στην Κάσο. Πριν φύγω πέρασα από τη Φωλιά του Βιβλίου και παράγγειλα να μου φέρουν ό,τι βιβλίο υπήρχε του Μάρκες στα ισπανικά. Κατέγραψαν την παραγγελία. Το Πάσχα που ανέβηκα Αθήνα πέρασα να την πάρω.
Αμ δε.
-Δυστυχώς τα εξαφάνισαν όλα, όσο κι αν προσπάθησα δεν μπόρεσα να τα κρατήσω, μου λέει ο αρμόδιος πωλητής.
Βλέπετε, στο μεταξύ είχε πάρει το νόμπελ.

No comments: