Book review, movie criticism

Thursday, May 23, 2024

Randi Zisk, Ντετέκτιβ Μονκ, (Mister Monk last case: a Monk movie, 2023)

 

Randi Zisk, Ντετέκτιβ Μονκ, (Mister Monk last case: a Monk movie, 2023)

 


  Με δώδεκα χρόνια καθυστέρηση βγάζουν μια ταινία, κατά κάποιο τρόπο sequel διπλάσιας διάρκειας από τα επεισόδια της σειράς «Monk», με ίδιους ηθοποιούς στους ρόλους.

  Μου άρεσε πάρα πολύ η ταινία παρά τις επιφυλάξεις του γιου μου ότι μπορεί να μη μου άρεσε (την είδαμε μαζί, αυτός μου την πρότεινε).

  Μου άρεσε καταρχάς γιατί είχε αρκετά στοιχεία κωμωδίας.

  Ο ντετέκτιβ που έλυσε 140 υποθέσεις φόνων καλείται, συνταξιούχος ων, να λύσει ένα πρόβλημα φόνου.

  Σχεδόν πάντα στα αστυνομικά έργα υπάρχει το «σασπένς του ποιος» είναι δολοφόνος, ιδιαίτερα στα έργα της Αγκάθα Κρίστι.

  Εδώ έχουμε το «σασπένς του πώς».

  Πώς να βρει τεκμήρια πουν να θεμελιώνουν την κατηγορία, γιατί τον δολοφόνο τον ξέρουμε, μάλιστα κάποια στιγμή το ομολόγησε ο ίδιος στον Μονκ και προσπάθησε να τον δωροδοκήσει.

  Αυτός όμως αρνήθηκε, όπως και ο μέλλων γαμπρός του που ήξερε για μια άλλη δολοφονία που είχε διαπράξει, πράγμα που του στοίχισε τη ζωή.

  Άργησε να κάνει τη σκέψη που κάναμε εγώ και ο γιος μου: εμείς θα δεχόμασταν τα λεφτά και θα τον πουλάγαμε.

  Εν τάξει, του λέει, σύμφωνοι.

  Πολύ αργά, δεν σε πιστεύω, του λέει ο εκατομμυριούχος.

  Είναι έτοιμος να τον πυροβολήσει, όμως ο ντετέκτιβ πέφτει πάνω του, του φεύγει το μπιστόλι, και αρχίζει μετά η καταδίωξη.

  Αυτό γινόταν και στο σήριαλ, του οποίου ο γιος μου μου είπε ότι είδε όλα τα επεισόδια, τον δολοφόνο τον ξέραμε.

  Εδώ ο δολοφόνος είναι αυτός που σκότωσε τον αρραβωνιαστικό της προγονής του.

  Άλλα στοιχεία της ταινίας που μου άρεσαν:

  Ο δολοφόνος ήταν ένας εκατομμυριούχος.

  Είναι γνωστό ότι για να γίνεις εκατομμυριούχος πρέπει να πατήσεις επί πτωμάτων, και μεταφορικά και κυριολεκτικά, τα ξέρουμε για κάποιους ντόπιους, να μη λέμε ονόματα τώρα.

  Επίσης μου άρεσε το ότι ο Μονκ πάσχει από ψυχολογικά προβλήματα, δεν είναι ο «τέλειος και ωραίος», όπως οι περισσότεροι ήρωες των αστυνομικών έργων.

  Ένα από τα κωμικά στοιχεία του έργου είναι ο ιδεοψυχαναγκασμός του να ανεβάσει τον διακόπτη που ανοίγει τα φώτα στον κήπο του εκατομμυριούχου ώστε να είναι και τα τέσσερα στη σειρά ανεβασμένα, με ρίσκο να τον δει ο εκατομμυριούχος που τον κυνηγάει για να του αποσπάσει το λάπτοπ του όπου υπήρχαν τα τεκμήρια.

  Πολύ μου άρεσε η ταινία, της έβαλα 8 στο IMDb. Έχει 6,7.

No comments: