Book review, movie criticism

Sunday, December 5, 2021

Christian Petzold, Η κλέφτρα του σεξ (Die Beischlafdiebin, 1998)

Christian Petzold, Η κλέφτρα του σεξ (Die Beischlafdiebin, 1998)

 


  Με αφορμή τη «Νύμφη του νερού» που παίζεται από την Πέμπτη που μας πέρασε στους κινηματογράφους βλέπουμε πακέτο τον Christian Petzold.

  Μετά την «Ελεύθερη Κούβα» (1996) όπου είχαμε το δίδυμο του ζευγαριού, ο Petzold επιστρέφει πάλι στο γυναικείο δίδυμο των δυο προ-προηγούμενων ταινιών του, τις «Πιλότισσες» και το «Ζεστό χρήμα». Και στην «Κλέφτρα του σεξ» το δίδυμο, η Πέτρα και η αδελφή της η Φραντζέσκα, αγωνίζονται να επιβιώσουν. Η Πέτρα, όπως και η Κάρεν στις «Pilotinnen», ζει σε ξενοδοχεία. Κλέβει ανθρώπους που ψαρεύει σε μπαρ αφού τους υπνωτίζει ή τους ακινητοποιεί με ένα taser (a weapon firing barbs attached by wires to batteries, causing temporary paralysis). Χρηματοδοτεί τις σπουδές της αδελφής της. Η Φραντζέσκα μόλις έχει τελειώσει το διδακτορικό της.

  Κινδυνεύει πολλές φορές, όμως καταφέρνει να ξεφύγει.

  Θα πάει να βρει την αδελφή της. Κάτι μεταφραστικές επιχειρήσεις που άνοιξε, δανειζόμενη με υποθήκη το σπίτι τους, θα χρεωκοπήσουν. Είναι σίγουρο ότι η τράπεζα θα βάλει το σπίτι σε πλειστηριασμό.

  Και παρακολουθούμε την δική της κατρακύλα.

  Δεν είναι εύκολο να βρει δουλειά, βλέπουμε κάποιες απόπειρές της.

  Η Πέτρα έχει κάνει μια καλή μπάζα, 100.000. Αποφασίζει να φύγει με έναν φίλο κλέφτη, για την Μπόρα Μπόρα. (Κεντρικό το θέμα της φυγής στον Petzold, το είδαμε όχι μόνο στις «Πιλότισσες» και στο «Ζεστό χρήμα», αλλά και στις μεταγενέστερες ταινίες του «Μπάρμπαρα» και «Transit» πρόπερσι. Σίγουρα θα το συναντήσουμε και σε κάποιες απ’ αυτές που δεν έχουμε δει ακόμη). Αφήνει τις δυο από τις τρεις δεσμίδες χαρτονομίσματα πάνω στο τραπέζι.

  Είναι στο μπαρ μαζί με το φίλο της. Αυτός ξέρει ότι είναι παγιδευμένος. -Μπόρα Μπόρα!!! Έτσι κι αλλιώς για τα χρήματά σου μόνο ενδιαφερόμουν της λέει, ενώ τον αρπάζουν οι αστυνομικοί.   

  Η Φραντζέσκα δοκιμάζει να ακολουθήσει τα χνάρια της αδελφής της. Με ένα taser προσπαθεί να εξουδετερώσει το θύμα της.

  Διπλή ατυχία. Είναι ξεφόρτιστο και αυτός είναι αστυνομικός. Της περνάει τις χειροπέδες στο ένα χέρι αλλά πριν προλάβει να τις περάσει και στο άλλο αυτή του δίνει μια κλωτσιά στα αχαμνά και το σκάει. Την κυνηγάει. Αυτή πέφτει πάνω σε ένα αμάξι. Είναι ξαπλωμένη κάτω στο δρόμο, ακίνητη. Αυτός σηκώνεται και φεύγει.

  Η αδελφή της την περιμένει εναγωνίως. Ξαφνικά τη βλέπει έξω από το παράθυρο. -Να αγοράσουμε ένα ακόμη και να μην τα αφήνουμε αφόρτιστα, της λέει αυτή όταν πηγαίνει κοντά της.

  Πώς τελειώνει το έργο;

  Με δυο ενδείξεις, αμφίσημες.

  Πριν τρέξει να τη συναντήσει η αδελφή της τη βλέπουμε να φέρνει το χέρι της στο κεφάλι, σαν να την πονάει. Στην τελευταία σκηνή που αγκαλιάζονται, ξαφνικά αυτή χαλαρώνει στην αγκαλιά της.

  Λιποθύμησε; Πέθανε;

  Μάλλον δεν έχει και τόση σημασία.

  Συναρπαστική και αυτή η ιστορία του Petzold, που προσπαθεί να απενοχοποιήσει τους μικροκακοποιούς αποκαλύπτοντας τα προσωπικά τους δράματα.

  Η προηγούμενη ανάρτησή μας ήταν για την ταινία «Cuba libre».

 

No comments: