Book review, movie criticism

Sunday, December 19, 2021

Valdimar Jóhannsson, Αμνός (Lamb, 2021)

Valdimar Jóhannsson, Αμνός (Lamb, 2021)

 


  Από την Πέμπτη που μας πέρασε στους κινηματογράφους

  Στα horror λέμε όχι, το ξέρουν αυτοί που με διαβάζουν, έτσι δεν είχα καμιά διάθεση να δω τον «Αμνό», όμως άλλαξα γνώμη όταν διάβασα στο Αθηνόραμα σε γράμματα τίτλου: «Ο Βάλντιμαρ Γιόχανσον το δηλώνει μια και καλή: "Ο "Αμνός" δεν είναι folk horror».

  Για να δούμε, λέει αλήθεια ή μας παραμυθιάζει;

  Να πούμε ότι η βικιπαίδεια χαρακτηρίζει το έργο ως drama, ενώ το IMDb drama, horror, mystery. Εγώ κοιτάζω το IMDb για πληροφορίες, και τη βικιπαίδεια για να παραθέσω τον σύνδεσμο όταν αναρτήσω, διαβάζοντάς τον και αυτόν, όμως όχι όλο.

  Το έργο κατά βάση είναι drama με στοιχεία φανταστικού, που το κάνουν mystery.

  Το ζευγάρι είναι γεωργοί και κτηνοτρόφοι. Έχουν στάνη με αρνιά. Ένα αρνί γεννάει, και το νεογέννητο είναι ανθρώπινο μωρό με κεφάλι αρνιού. Η γυναίκα το παίρνει στην αγκαλιά της σαν μωρό, το μωρό που δεν έχει. Του κάνουν μπάνιο, το ντύνουν, του μιλάνε, καταλαβαίνει.

  Αυτό δημιουργεί ένα σασπένς: Τι θα γίνει στο τέλος μ’ αυτό το αρνί;

  Το drama εισβάλει με τον ερχομό του αδελφού του άντρα, που την πέφτει στη νύφη του. Δεύτερο σασπένς.

  Κοντεύει να τελειώσει η ταινία και εγώ δεν βλέπω horror. Στις ταινίες horror επικρέμεται μια απειλή. Εδώ τίποτα τέτοιο.

  Καλά, δεν έχει κανένα στοιχείο τρόμου;

  Α, όλα κι όλα, εγώ είμαι σαν τον Ποκοπίκο, κρατάω μυστικά, δεν θα σας το μαρτυρήσω, το μόνο που μπορώ να σας πω είναι ότι πριν χρόνια είδα μια ταινία horror με την εξαφανισμένη τώρα Laura Ramsey που είχε τίτλο «No one lives».

  Βγάζοντας το No. 

  Ωραία κοπέλα η Laura Ramsey, την είδα πακέτο, γι’ αυτό και είδα αυτή την ταινία horror, πριν πολλά χρόνια, τότε που δεν έγραφα για κάθε ταινία που έβλεπα.

  Παρεμπιπτόντως, ποτέ δεν διαβάζω κριτικές για μια ταινία πριν αναρτήσω τη δική μου, δεν θέλω να επηρεάζομαι από τις γνώμες των άλλων. Τώρα τελευταία το έχω βαρεθεί κι αυτό. Τώρα όμως με έχει πιάσει η περιέργεια για τη συνέντευξη, γι’ αυτό θα αναρτήσω αμέσως και μετά θα τη διαβάσω. Παραθέτω τον σύνδεσμο για να τη διαβάσετε κι εσείς.

  Παραλίγο να το ξεχάσω, η Noomi Rapace μου θύμιζε έντονα κάποια. Έστυβα το μυαλό μου, δεν μπόρεσα να βρω. Βρε, λέω, μήπως την έχω δει σε άλλη ταινία; Το όνομά της πάντως δεν το θυμόμουνα καθόλου. Τελικά ήταν αυτό, την είχα δει στην ταινία του Yuval Adler «Το μυστικό μας», όπου έδωσε επίσης μια καταπληκτική ερμηνεία.  

 

No comments: