Book review, movie criticism

Monday, February 27, 2023

Rikiya Imaizumi, Λέγε με Chihiro (Call me Chihiro, 2023)

Rikiya Imaizumi, Λέγε με Chihiro (Call me Chihiro, 2023)

 


  Chihiro είναι το όνομα που διάλεξε η Άγια όταν αποφάσισε να δουλέψει σαν μασέρ, δηλαδή σαν πόρνη. Όμως εμείς τη βλέπουμε όταν έχει εγκαταλείψει το επάγγελμα και εργάζεται σε ένα μαγαζί bento (είναι μαγαζί take away, προσφέρει πακέτο με διάφορα για γεύμα). Μιλάει φιλικά με τους πελάτες, από τους οποίους δεν κρύβει το παλιό της επάγγελμα. Την βλέπουν όλοι με αγάπη.  

  Την ταινία μου τη σύστησε ο φίλος μου ο Πάτροκλος, ξέροντας ότι θα μου αρέσει.

  Και πράγματι μου άρεσε πολύ.

  Χαμηλοί ρυθμοί, με πρόσωπα γεμάτα καλοσύνη, με πρώτη και καλύτερη την Chihiro.

  Αγκαλιάζει τρυφερά μια γάτα.

  Ένα κοριτσάκι τη βλέπει, συγκινείται, τη βγάζει φωτογραφία. Αργότερα θα βγάλει κι άλλες. Κάποια στιγμή θα βρεθούν μαζί.

  Θα δώσει φαγητό σε έναν γέρο άστεγο. Αργότερα θα τον πάρει σπίτι της για να του κάνει μπάνιο.

  Θα πιάσει φιλίες και με ένα μοναχικό αγοράκι.

  Μια τυφλή θα την πάρει από το ίδρυμα και θα την πάει βόλτα με το αμάξι της.

  Και με το παλιό αφεντικό της έχει μια αγαπησιάρικη σχέση. Δεν δοκίμασε ποτέ να κάνει σεξ μαζί της. Γιατί; Διότι, πιστεύει, την έβλεπε σαν κόρη του.

  Στο τέλος θα τη δούμε να εγκαταλείπει το μαγαζί bento και να δουλεύει σε ένα αγρόκτημα, να περιποιείται γελάδες.

  Αυτές οι σκηνές οι γεμάτες τρυφερότητα ανάμεσα στα πρόσωπα μου άρεσαν πάρα πολύ. Κάτι ήξερε ο Πάτροκλος που μου τη συνέστησε.

   Διαβάζω στον σύνδεσμο που παραθέτω ότι η Chihiro υποφέρει από μοναξιά. Εγώ πάντως δεν παρατήρησα τίποτα τέτοιο, εκτός κι αν πιστεύουμε ότι νιώθει μοναξιά κάθε άτομο που μένει μόνο του.

  Η καλοσύνη της δεν είναι μια άμυνα στη μοναξιά της, αν υποθέσουμε ότι πράγματι νιώθει μοναξιά, πηγάζει από μέσα της, φαίνεται στο χαμόγελό της.

  Έχω ξεχάσει το όνομά της, πάνε σαράντα χρόνια τώρα, αυτή άνοιξε ψησταριά. Πιστεύω να της πήγε καλά, να έστρωσε στο καινούριο της επάγγελμα. H άλλη, στο ίδιο σπίτι, παντρεύτηκε.

 

No comments: