Book review, movie criticism

Tuesday, August 1, 2023

Καζαντζάκης-Φράιερ

Καζαντζάκης-Φράιερ

 


  Η κουβέντα ήλθε σήμερα στο καφενείο, που ήμουν με το φίλο μου το Γιώργη το Μανιαδάκη. Πρέπει να το γράψω στο facebook, λέω στο Γιώργη. Οπωσδήποτε, μου λέει ο Γιώργης.

Φοιτητής.

Παρακολουθώ μια ομιλία του Κίμωνα Φράιερ για τον Καζαντζάκη.

Τον συνεχάρηκα, και τον επισκέφτηκα στο σπίτι του. Είπαμε διάφορα, αλλά εγώ θα παραθέσω το παρακάτω.

1950, τότε που μετέφραζε την «Οδύσσεια», γυρνούσε την Κρήτη με τη βέσπα του. Σταματάει στην Επισκοπή (ένα από τα τέσσερα χωριά της κοινότητας Κάτω Χωρίου, που μεταξύ τους δεν απέχουν πάνω από ένα χιλιόμετρο. Να θυμίσω ότι εγώ είμαι από το Κάτω Χωριό). Πηγαίνει σε ένα καφενείο. Παραγγέλλει καφέ. Μετά από λίγο τον πλησιάζουν δύο. Ποιος είσαι, από πού είσαι, η γνωστή ανάκριση που κάνουν οι κρητικοί σε όποιον συναντούν.

Τους είπε.

Και άρχισε να τους μιλάει για τον Καζαντζάκη.

Μετά από λίγο φεύγει ο ένας και γυρνάει με άλλους πέντε. Μετά από λίγο φεύγουν οι δυο και γυρνάνε με άλλους οκτώ. Στο τέλος διαπίστωσε ότι μιλούσε για τον Καζαντζάκη μπροστά σε ένα ακροατήριο κάπου τριάντα ατόμων.

 

No comments: