Δυο μαύρες κωμωδίες γύρισε ο Barry Sonnenfeld πάνω σε ήρωες-καρτούν του Charles Samuel Addams (1912-1998), που δυστυχώς δεν πρόλαβε να δει τους ήρωές του να
ζωντανεύουν στη μεγάλη οθόνη.
Μαύρες κωμωδίες και οι δυο, πολύ
απολαυστικές, ιδιαίτερα η δεύτερη.
Η πρώτη μου θύμισε τις κωμωδίες της Κρητικής
Αναγέννησης. Εκεί, ο νεαρός αποδεικνύεται ότι είναι ο χαμένος γιος του γέρου
ερωτύλου που προσπαθεί να παντρευτεί την κοπέλα που εκείνος αγαπά. Εδώ, ο
Φέστερ που εισδύει στην οικογένεια Άνταμς υποκρινόμενος ότι είναι ο πεθαμένος αδελφός
του Γκομέθ Άνταμς, ο οποίος μάταια καλούσε τόσα χρόνια το πνεύμα του σε
συνεδρίες, για να τον κλέψει, αποδεικνύεται ότι είναι πράγματι ο αδελφός του,
ότι δεν είχε πεθάνει.
Στη δεύτερη εισδύει στην οικογένεια Άνταμς σαν
γκουβερνάντα μια γυναίκα που σκοτώνει τους άνδρες της και τους κληρονομεί. Έχει
όμως αποκαλυφθεί και η αστυνομία την καταδιώκει. Θα ξελογιάσει τον Φέστερ και
θα τον παντρευτεί. Αλλά βέβαια δεν θα πετύχει το σχέδιό της.
Και στις δυο κωμωδίες εμφιλοχωρεί το
φανταστικό, με κυρίαρχο ένα χέρι που κάνει διάφορα. Στη δεύτερη ταινία θα το
δούμε να οδηγεί ένα αμάξι. Και, όπως στις περισσότερες κωμωδίες, κωμικό δεν
είναι κυρίως το στόρι αλλά τα διάφορα γκανγκ και οι κωμικές ατάκες, εδώ
κατάμαυρες.
Από τα πιο κωμικά επεισόδια είναι αυτά της κατασκήνωσης
όπου στέλνονται τα δυο παιδιά του Γκομέθ και της Μορτίσια, την οποία υποδύεται
έξοχα η Αγγέλικα Χιούστον. Εξαιρετικός και ο Raul Julia, που
έμελε να πεθάνει την επόμενη χρονιά, από καρδιακή προσβολή, αφού είχε
εγχειρισθεί για καρκίνο του στομάχου.
No comments:
Post a Comment