Book review, movie criticism

Tuesday, January 28, 2020

Θάνος Γραμμένος: In Memoriam


Θάνος Γραμμένος: In Memoriam


  Ίσως χωρίς το Θάνο το Γραμμένο να μη γινόμουνα συγγραφέας. Κάποιες συμπτώσεις μας έφεραν σε επαφή, και έκανα μεταφράσεις για το Θυμάρι. Του παρουσίασα το πρώτο μου βιβλίο «Παραψυχολογία, μύθος ή πραγματικότητα», τον ενδιέφερε, το εξέδωσε. Έστω και με ένα βιβλίο, το πρώτο σκαλί, ήμουν συγγραφέας. Όμως έπρεπε να ανέβω και άλλα σκαλιά. Αμέσως, ενθουσιασμένος, κάθισα και έγραψα άλλα δυο. Ακολούθησαν και άλλα. Η αλλαγή εκδότη οφείλεται απλά στο ότι τα ενδιαφέροντά μου είχαν αλλάξει, δεν ενέπιπταν στις θεματικές του εκδοτικού του οίκου.
  Χάρη στο Θάνο έμαθα τυφλό σύστημα.
  Του είχα κάνει τρεις μεταφράσεις και αυτός, χωρίς καν να τις ξεφυλλίσει, τις έβαλε στην άκρη, να τις δει κάποια στιγμή. Όταν τις είδε τρελάθηκε από την κακογραφία. Τι επιμέλεια να κάνει σε τέτοια γραφτά;
  Μου έλεγε ότι όταν τον έπιανε η αγανάκτηση, έβγαινε στον κήπο του σπιτιού του, άπλωνε τα χέρια του προς τον ουρανό και αναφωνούσε: Θεέ μου, τι αμαρτίες έχω κάνει;
  Για να συνεχιστεί η συνεργασία μας μου έθεσε σαν όρο να γράφω με γραφομηχανή. Αγόρασα μια μεταχειρισμένη από την τράπεζα όπου δούλευε ο πατέρας μιας φίλης, η οποία μου έδωσε και μια μέθοδο εκμάθησης τυφλού συστήματος.
  Την επόμενη μετάφραση, «Ψυχολογία και ψυχική υγεία», την έγραψα στη γραφομηχανή. Μου έφαγε πολύ χρόνο, αλλά έμαθα τυφλό σύστημα. Πού να το φανταστώ εκείνη την εποχή, νόμιζα ότι θα ήταν μόνο για να γράφω βιβλία και όχι και κείμενα στον υπολογιστή για το διαδίκτυο όπως αυτό εδώ.
  Θάνο, ελπίζω να αργήσουμε να συναντηθούμε. Δηλαδή μπορεί και να μη συναντηθούμε, γιατί εμένα ίσως με στείλουνε στην «πίσσα», όπως τη λέμε στην Κρήτη, δηλαδή στην κόλαση. Να είσαι καλά εκεί που είσαι.  

No comments: