Book review, movie criticism

Monday, December 12, 2022

Léa Mysius, Ava (2017)

Léa Mysius, Ava (2017)

 


  Μας άρεσε πολύ η ερμηνεία της Noée Abita στην ταινία «Νυχτερινοί επισκέπτες» του Μιχαήλ Χερς που θα προβληθεί την ερχόμενη Πέμπτη και είπαμε να δούμε και την ταινία της «Άβα». Πριν τέσσερα χρόνια είδαμε και την κωμωδία «Κολύμπα ή αλλιώς βυθίσου» (2018) του Gilles Lellouche που προβλήθηκε στις ελληνικές αίθουσες στην οποία επίσης πρωταγωνιστούσε.

  Κάποιες φορές το παρακάνω με τις συγκρίσεις. Άλλος ο σκηνοθέτης στους «Νυχτερινούς επισκέπτες», και προφανώς άλλος ο σεναριογράφος, όμως ο νεαρός βρέθηκε κι αυτός στην ίδια κατάσταση που βρέθηκε η κοπέλα στο έργο του Μιχαήλ Χερς: άστεγος. Μένει μέσα σε μια σπηλιά στην παραλία. Αργότερα θα μάθουμε γιατί: έμπλεξε σε ένα καυγά, για μια κοπέλα, και τον αναζητεί η αστυνομία. Μαχαιρώθηκε, τον περιποιείται η Άβα.

  Η μητέρα της, όπως και η γυναίκα στους «Νυχτερινούς επισκέπτες», είναι κι αυτή χωρίς άντρα, αν και με εραστή, και με δυο παιδιά, που όμως το ένα είναι μωρό.

  Όμως η πιο δυστυχισμένη είναι η Άβα. Έχει ένα πρόβλημα στα μάτια της που σταδιακά θα την οδηγήσει στην τύφλωση. Θα τη δούμε σε διάφορες σκηνές, νύχτα, να πρέπει να διαχειριστεί αυτό το πρόβλημα.

  Είναι δεκατριών χρονών, ανήλικη, πράγμα που θα δημιουργήσει μπελάδες στον νεαρό.

  Θα τον συλλάβουν, και αυτή με την απειλή ενός όπλου θα τον ελευθερώσει. Και θα ζήσουν στο εξής μια ζωή σαν Μπόνι και Κλάιντ, χωρίς το τραγικό τους όμως τέλος, ληστεύοντας λουόμενους για να μπορούν να ζήσουν (ιαμβικός 15σύλλαβος, τον εντόπισα ξαναδιαβάζοντας το κείμενο).

  Στο τέλος έχουμε ένα επεισόδιο γεμάτο σασπένς. Η Άβα θα πάει στο γάμο της κοπέλας και θα προσπαθήσει να πάρει τα κλειδιά του αμαξιού του νεαρού από το τροχόσπιτό του. Θα πλακώσει η αστυνομία. Θα έλθει και αυτός, παρόλο που το σχέδιο ήταν να πάει αυτή να τον βρει. Θα κυνηγηθούν. Θα τα καταφέρουν να το σκάσουν.

  Η νύφη, που έτρεφε αισθήματα για τον νεαρό, θα έλθει και θα του αφήσει το αμάξι του.

  Happy end, που όμως είναι προσωρινό. Ξέρουμε ότι η κοπέλα είναι καταδικασμένη στην τύφλωση.

  Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σαν αυτή. Να αναφέρουμε μόνο τον Μπόρχες, που στο τέλος της ζωής του τυφλώθηκε, καταδικασμένος από την καταραμένη την κληρονομικότητα. Όσο για τον Όμηρο δεν ξέρουμε αν ήταν τυφλός από γεννησιμιού του ή τυφλώθηκε κάποια στιγμή στη ζωή του.

  Όταν αποφάσισα να δω την ταινία δεν ήξερα ότι περιείχε πολλές γυμνές σκηνές. Αλλά και να το ήξερα δεν θα ήταν λόγος για να τη δω, μια και στο διαδίκτυο μπορεί να βρει κανείς άφθονο γυμνό. Με παρώθησε η ερμηνεία της στους «Νυχτερινούς επισκέπτες», η οποία μου άρεσε πάρα πολύ. Και, όπως διαβάζω στο βιογραφικό της στη βικιπαίδεια για την «Άβα», Her performance was hailed by the press, and in November 2017 she was shortlisted for the César Award for Most Promising Actress.

  Ναι, ήταν και σ’ αυτή την ταινία η ερμηνεία της εξαιρετική.

  Και το πιο συγκινητικό: Although the role is that of a 13-year-old girl, Abita was selected by the director, because her real age and physical appearance are assets for the nude scenes provided in the scenario, even if she initially refused to undress for the film before finally feeling comfortable with nudity. For her part, Abita recognized herself in the character, because of her character and her eye problems.

  Έχει κι αυτή προβλήματα με την όρασή της λοιπόν, όπως και η ηρωίδα που υποδύεται.

  Μου άρεσε πολύ μια σκηνή όπου χορεύει, και που θα μπορούσε να μπει ατόφια στο τικτόκ.

  Μα τι βλακείες λέω, αφού μπορώ να την ανεβάσω στο λογαριασμό μου στο τικτόκ, σαν trailer της ταινίας, και να παραθέσω τον σύνδεσμο ώστε να τη δείτε κι εσείς.

  Ναι, θα δω άλλες δυο ταινίες της.

 

No comments: