Book review, movie criticism

Wednesday, August 15, 2012

Του τάφου, 22η ιστορία, Σκαλοπατάκια Νο 2



Του τάφου, 22η ιστορία, Σκαλοπατάκια Νο 2

  Κάθε πρωί, αφού γράψω καμιά από τις ιστορίες μου ή καμιά βιβλιοκριτική, πηγαίνω στο καφενείο. Παραγγέλνω ένα καραφάκι ρακή, το πίνω αφού τρώγω πρώτα τον κρεατικό μεζέ πριν πλακώσουν οι σφήγκες, και μετά στρώνομαι στο διάβασμα. Χθες το πρωί όμως πριν καθίσω καν να παραγγείλω, με φωνάζει ένας χωριανός. Είχε μια ιστορία να μου πει, όχι του τάφου. Είναι η πρώτη από τις κατωχωρίτικες ιστορίες. Τελικά αποφάσισα να τις καταγράφω κι αυτές.
  Αφού μου την τέλειωσε και γελάσαμε, μου δείχνει τον Γιάννη τον Χαλκιαδάκη που καθόταν απέναντι, κάτω από ένα πλάτανο.
   –Αυτός θα ξέρει σίγουρα ιστορίες σαν αυτές που θέλεις, μου λέει.
  Πηγαίνω, τον καλημερίζω, κάθομαι, και του λέω το σκοπό μου.
  –Πού να ξέρω τέτοιες ιστορίες, μου λέει.
  –Ε, τότε κάτσε να σου πω εγώ μια.
  Και του λέω αυτή με το «Καλημέρα», την 4η ιστορία, που τη θεωρώ μια από τις πιο αστείες.
  Ο Μιχάλης του Πιτρόπου που κάθεται πλάτη παραδίπλα έχει στήσει αυτί. Και αφού τελειώνω, λέει, να σου πω κι εγώ μια. Και μου λέει αυτή με τα σκαλοπατάκια, την 1η ιστορία. Για όσους δεν την έχουν διαβάσει, είναι εκείνη που ο πισκοπιανός παραπονέθηκε στον χτίστη για τα σκαλοπατάκια του τάφου που του έφτιαξε, ότι είναι λέει στενά, για να εισπράξει την απάντηση: «Γιατί, τι έχεις σκοπό, να μπαινοβγαίνεις;».
  -Α, θυμήθηκα κι εγώ μια, μας λέει ο Γιάννης. Μια παρόμοια.
  Ξέρω ότι ο Γιάννης είναι κτίστης, αλλά είχα ξεχάσει ότι αυτός μας έφτιαξε τον οικογενειακό μας τάφο. Μου το θύμισε. Επίσης μου είπε ότι είχε αποκτήσει ειδικότητα με τους τάφους, και είχε φτιάξει πολλούς και σε γειτονικά χωριά.
  Μου είπε ποιος του παραπονέθηκε για τον τάφο που του έφτιαξε, αλλά δεν συγκράτησα το όνομά του γιατί δεν τον ήξερα. Ήταν από την Ιεράπετρα, παντρεμένος στην Επισκοπή.
  Παραπονέθηκε κι αυτός για τα σκαλοπατάκια.
  Όχι, τα σκαλοπατάκια του δικού του τάφου δεν ήταν στενά, άλλο πρόβλημα είχαν: ήταν χαμηλά. Όπως μου εξήγησε ο Γιάννης, το κανονικό σκαλοπάτι έχει ύψος 27 πόντους. Τα σκαλοπατάκια που του έφτιαξε είχαν ύψος 20 πόντους.
  Εισέπραξε κι αυτός την ανάλογη απάντηση.
  -Γιατί, τι έχεις σκοπό, να ανεβοκατεβαίνεις;

No comments: