Book review, movie criticism

Wednesday, August 15, 2012

Κατωχωρίτικες ιστορίες, 6η ιστορία, Το πεντοχίλιαρο



Κατωχωρίτικες ιστορίες, 6η ιστορία, Το πεντοχίλιαρο

  Ακόμη μια κατωχωρίτικη ιστορία που θυμήθηκα.
  Ο Γιώργης ο Μ… είναι πάρα πολύ πλούσιος, έχει λάδια, έχει ξύδια, έχει πολλά λεφτά. Μια μέρα όμως είχε μια πολύ κακή ιδέα: να κάνει επίδειξη του πόσο πλούσιος είναι.
  Μπαίνει στο καφενείο του Φαφούτη, βγάζει ένα πεντοχίλιαρο από την τσέπη του και ρωτάει τους θαμώνες.
  -Έχει να μου χαλάσει κανείς αυτό το πεντοχίλιαρο;
  Κανείς τους δεν είχε δει πεντοχίλιαρο στη ζωή του. Αλλά και να είχαν δει, ούτε χιλιάρικο δεν θα μπορούσαν να χαλάσουν. Καλοστεκούμενοι γεωργοί μεν, αλλά όχι πλούσιοι.
  Πετάγεται κάποιος και του λέει.
  -Δώσε μού το, έχω να σου το χαλάσω.
  Του το δίνει ο Γιώργης, και μπροστά στα έκπληκτα μάτια του το σκίζει και το κάνει τέσσερα κομμάτια.
  -Βρε, τι έκανες εκεί το πεντοχίλιαρό μου, ουρλιάζει αγανακτισμένος.
  -Δεν είπες να σου το χαλάσουμε; Ε, σου το χάλασα, τι φωνάζεις;
   Σίγουρα το πεντοχίλιαρο δεν πήγε χαμένο. Όλοι ξέρουμε ότι καμιά φορά σχίζονται τα χαρτονομίσματα, πάντα όμως σε δυο κομμάτια, και με ένα σελοτέιπ τα κολλάει κανείς. Αν δεν έχει καταστραφεί ο αριθμός τους, σίγουρα περνάνε. Βέβαια όλοι οι μαγαζάτορες είναι απρόθυμοι να δεχτούν τέτοια χαρτονομίσματα, όμως σίγουρα κανείς δεν θα δεχόταν ένα πεντοχίλιαρο σκισμένο στα τέσσερα και κολλημένο με σελοτέιπ. Θα έπρεπε ο Γιώργης να κατέβει στην Ιεράπετρα, να πάει σε κάποια τράπεζα για να του το χαλάσουν. Πάντως αυτός που μου διηγήθηκε την ιστορία δεν μου είπε αν αυτό του έγινε μάθημα.   

No comments: