Book review, movie criticism

Friday, October 30, 2020

John Whitesell, Ραντεβού στις γιορτές (Holidate, 2020)

John Whitesell, Ραντεβού στις γιορτές (Holidate, 2020)

 


  Από προχθές, στο Netflix.

  Μου αρέσουν οι κωμωδίες, μου αρέσουν και τα romance. Μου αρέσει και η Emma Roberts, την οποία είδα σε μια πολύ καλή ερμηνεία. Πήρε από τη θεία της.

  Η Σλόουν και ο Τζάκσον είναι τώρα χωρίς σχέση. Έχουν πρόβλημα πώς να περάσουν τις γιορτές χωρίς συνοδό στις οικογενειακές κατά το πλείστον μαζώξεις. Μια τυχαία συνάντηση, λίγο επεισοδιακή, τους οδηγεί στο holidate, στο ραντεβού για τις γιορτές. Είναι κάτι ενδιάμεσο ανάμεσα στον γκόμενο/α και στον friend with benefits, το φίλο με πλεονεκτήματα. Για όσους δεν ξέρουν αυτό το ενδιάμεσο είδος σχέσης, είναι περίπου η εξής. Είμαστε φίλοι, είμαστε χωρίς σχέση, αντί να καταφεύγουμε στον αυνανισμό δεν κάνουμε καλύτερα σεξ μεταξύ μας; Χωρίς οποιαδήποτε δέσμευση.

  Δεν ξέρω, υπάρχουν τέτοιοι φίλοι στην Ελλάδα; Είμαι περίεργος να μάθω.

  Κατά τα άλλα η κωμωδία είναι προβλέψιμη όπως και όλες οι κωμωδίες του είδους που είναι και romance (αναρωτιέμαι, υπάρχει κωμωδία που να μην είναι και romance; Οι μόνες που μου έρχονται στο μυαλό είναι κάποιες του βωβού κινηματογράφου, Χοντρός-Λιγνός ας πούμε): διστακτικά βήματα, άντε επί τέλους η σχέση, μετά η παρεξήγηση και μετά ένα θριαμβευτικό χάπι εντ, συχνά εις επήκοον όλων, που ξεσπάνε σε χειροκροτήματα βλέποντας το ζευγάρι να αγκαλιάζεται και να φιλιέται.

  Το έχω δει αρκετές φορές, μια ή δυο πρόσφατα, δεν θυμάμαι τις ταινίες, το είδα και εδώ, ένα μοτίβο που θα το ορίζαμε ως την περιέργεια των παιδιών να μάθουν τι σημαίνει μια adult λέξη, πολύ κωμικό.

  Έμμα: Πότε άλλαξαν οι στολές από πριγκίπισσα σε πόρνη; (Απόκριες).

  Φίλη: Από την ΣΤ΄ δημοτικού.

  Αγοράκι: Τι είναι πόρνη;

  Φίλη: Κάποια που πληρώνεται για να παίζει με τα αγόρια.

  Κοριτσάκι: Θέλω να γίνω πόρνη.

  Φίλη: Να θυμάσαι ότι το σπίτι παίρνει το 50 τοις εκατό.

  Λάθος: η πόρνη παίρνει το 50 τοις εκατό. Από το υπόλοιπο πενήντα παίρνει και η υπηρεσία (τσατσά, σε χαμηλό υφολογικό επίπεδο).

  Υπάρχει και το άλλο μοτίβο: η αγωνία της μαμάς να παντρέψει την κόρη της.

  Και το άλλο: η περασμένη γυναίκα που κάνει τη μια σχέση μετά την άλλη, μετανιώνοντας που απέρριψε προτάσεις γάμου όταν ήταν νέα.

  Δεν μπορούσα να μη συγκρίνω με τον Ταρκόφσκι, που μόλις τον ξαναείδα πακέτο: σύντομα πλάνα με αλλεπάλληλα cut, μεσαία πλάνα, σαμ του σαμ διάλογοι, όπως σε όλες τις εμπορικές ταινίες. Είδα και έπαθα να βρω πλάνο στο οποίο να είναι ταυτόχρονα και οι δυο αν φας για να βάλω frame.

  Δεν είναι Ταρκόφσκι, δεν είναι Μπέργκμαν, όμως είναι μια πολύ πολύ ευχάριστη κωμωδία, με έξυπνες ατάκες, που βλέποντάς τη χαμογελούσα συνεχώς, και βέβαια πολλές φορές γελούσα. Μετά από μια τέτοια κωμωδία που με έκανε να έχω μια πολύ ευχάριστη διάθεση, πώς να μην κάνω τετράωρη σιέστα;

  Μπορείτε να τη δείτε όσοι έχετε συνδρομή στο Netflix.

  Αλλά και όσοι δεν έχετε.

  Πώς;

  Κάνοντας συνδρομή.

  Η Netflix, βλέποντας τις αναρτήσεις μου για ταινίες, μου έκανε πρόταση, δωρεάν συνδρομή εφόσον γράφω για κάποιες ταινίες της, αυτές που μου αρέσουν φυσικά.

  …………………………………………………………………………………………………………………………….

  ……………………………………………………………………………………………………………………………..

  Δεν πιστεύω να το πιστέψατε; Πλάκα κάνω.

   

 

No comments: