Book review, movie criticism

Friday, May 28, 2021

Abbas Kiarostami, Κι εγώ μπορώ (1975)

Abbas Kiarostami, Κι εγώ μπορώ (1975)

 


  Μα τι χαριτωμένο που είναι αυτό το μικρό ταινιάκι, διάρκειας μόλις 4,5 λεπτών!

  Νόμιζα ότι είχα δει όλες τις ταινίες του Κιαροσταμί, όμως να που ανακαλύφθηκε το «Κι εγώ μπορώ», και αποκαταστάθηκε το 2018 από το αρνητικό της ταινίας.

  Ο Αμπάς Κιαροσταμί ξεκίνησε την καριέρα του εργαζόμενος στο «Ινστιτούτο για την Πνευματική Ανάπτυξη της Νεολαίας». Τότε γύρισε αυτή την μικρού μήκους ταινία, αλλά και άλλες, για τις οποίες γράφω σε μια συνολική ανάρτηση για τον Κιαροσταμί.

  Τα δυο παιδιά παρακολουθούν animation. Στην οθόνη προβάλλεται ένα καγκουρό. Και εγώ μπορώ, λέει το ένα παιδί. Στο επόμενο πλάνο το βλέπουμε να περπατάει όπως το καγκουρό. Το ίδιο γίνεται στη συνέχεια με μια κάμπια, έναν αρουραίο, ένα άλογο, ένα ψάρι, έναν πίθηκο (Κι εγώ μπορούσα. Υπήρχε μια συκιά πίσω από το περίπτερο της Αμαλίας και κάναμε το γύρο της κρεμασμένοι από κλαδί σε κλαδί).

  Με το πουλί όμως τι γίνεται;

  Μούγκα, καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να πετάξει.

  Και όμως μπορεί.

  Στο τελευταίο πλάνο βλέπουμε ένα αεροπλάνο. Δεν έχει παρά να ταξιδέψει αεροπορικώς, ή καλύτερα να γίνει πιλότος.

  Θυμάμαι που μου έκαναν πλάκα στο στρατό επειδή έλεγα π.χ. «αύριο πετάω», κατά το αγγλικό fly, αντί να λέω «αύριο ταξιδεύω με το αεροπλάνο».   

 

 

No comments: