Book review, movie criticism

Thursday, October 10, 2024

Keisuke Kinoshita (σενάριο Κουροσάβα), The portrait (1948)

 

Keisuke Kinoshita (σενάριο Κουροσάβα), The portrait  (1948)

 


  Αγοράζουν από κοινού το σπίτι, με στόχο να το ανακαινίσουν και να το πουλήσουν σε διπλάσια τιμή. Όμως είναι ένας νοικάρης μέσα, ζωγράφος, με τη γυναίκα του. Πώς να τον διώξουν που υπάρχουν νόμοι που υποστηρίζουν τους ενοικιαστές;

  Ένας από τους δυο να πάει να καθίσει μέσα, ώστε η συγκατοίκηση να γίνει αφόρητη και να σηκωθούν να φύγουν.

  Ποιος από τους δυο;

  Εγώ έχω πολλά παιδιά, εσύ έχεις μόνο τη γκόμενα, εσύ να πας.

  Πολύ μικρότερή του, ο ζωγράφος και η γυναίκα του την περνάνε για κόρη του, και αυτοί δεν το διαψεύδουν.

  Ο ζωγράφος τη ζωγραφίζει.

  Αυτή αρχίζει να έχει υπαρξιακό πρόβλημα.

  Τι δουλειά έχει με έναν άντρα, τόσο μεγαλύτερό της;

  Ο πίνακας δεν την εκφράζει, θέλει να τον καταστρέψει.

  Μη λες τέτοια, είσαι εσύ όπως πραγματικά είσαι, της λέει η γυναίκα του.

  Αποκαλύπτει το μυστικό, όμως αυτοί ήδη το είχαν υποψιαστεί.

  Βλέπει πόσο διαφέρουν από κάποια νέα ζευγάρια, φίλους του ζωγράφου και της γυναίκας του. Γεμάτα ρομαντισμό, γεμάτα ζωή… Τελικά βλέπει το φίλο της σαν αυτό που είναι, έναν δυσκίνητο άντρα, χωρίς ευαισθησίες.

  Θα τον εγκαταλείψει.

  Ο πίνακας θα εκτεθεί σε μια έκθεση, και θα είναι ο καλύτερος από όλους.  

  Συγκινητικό το υπαρξιακό πρόβλημα αυτής της γυναίκας, όπως εκτυλίσσεται στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας με όλο και μεγαλύτερη οξύτητα.

  Η οποία έχει στην αρχή κάμποσες κωμικές πινελιές.

No comments: