Book review, movie criticism

Friday, March 17, 2023

Lisa Azuelos, I love America (2022)

Lisa Azuelos, I love America (2022)

 


  Έχω δει άλλες δυο ταινίες της Lisa Azuelos στις οποίες πρωταγωνιστεί η Σοφί Μαρσώ, την «LOL» και τη «Μια τυχαία συνάντηση». Είχα ξεχάσει ότι είναι κόρη της Μαρί Λαφορέ, που τόσο μου άρεσε το τραγούδι της «Mon amour, mon ami». Το θυμήθηκα διαβάζοντας την ανάρτηση που έκανα για το «LOL».

  «Αγαπώ την Αμερική».

  Εμείς να δεις.

  Ο αντίλαλος από το «Έξω οι αμερικάνοι» είναι ακόμη πολύ ισχυρός.

  Αλλά αυτό το λέει η Σοφί Μαρσώ.

  Πηγαίνει στην Αμερική για να γράψει ένα σενάριο (είναι σκηνοθέτης), και να ψάξει για ευκαιρίες.

  Δεν άκουσα να λέγεται τι σόι χήρα είναι (ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος), χήρα ή ζωντοχήρα. Πάντως έχει δυο παιδιά σε νεαρή ηλικία, μια κόρη και ένα γιο.  

  Εκεί συναντάει τον κολλητό της, έναν νεαρό gay, με τον οποίο θα κάνει μόνιμα παρέα.

  Έχει τρία χρόνια να κάνει σεξ.

  Σαν να έχει περάσει πολύς καιρός, της λέει ο φίλος της. Να ψάξει να βρει γκόμενο.

  Πώς;

  Μέσω κάποιας εφαρμογής dates στο κινητό της.

  Τώρα που έγραφα τις παραπάνω γραμμές με έπιασε η περιέργεια. Έψαξα στο google play βάζοντας στην αναζήτηση applications dates free. Εγκατέστησα την πρώτη που βγήκε.

  Είδα μια σειρά φωτογραφίες με γυναίκες σαραντάρες, κάποιες πενηντάρες.

  Εντάξει, μέχρι εδώ είπαμε.

  Δεν ήθελα να πατήσω πάνω σε καμιά, μην έχω κανένα μπλέξιμο.    

  Όταν γυρίζει την ταινία είναι 56 χρονών (γεννήθηκε το 1966), στην ταινία είναι 50, αλλά στην εφαρμογή που της εγκατέστησε ο φίλος της τη βάζει να είναι 43.

  Βρε δεν ντρέπεσαι;

  Άκου που σου λέω.

  Στο πρώτο ραντεβού ήλθε κάποιος που είχε πρόβλημα υγείας. Ξεβρακώνεται για να του κάνει στα γρήγορα μια ένεση στον πισινό. Κάποια αλλεργία θα είχε.

  Με τον δεύτερο πάνε όλα μια χαρά, μέχρι που αυτός βλέπει στο διαβατήριό της την πραγματική της ηλικία.

  Όχι, δεν τον πειράζει που είναι 50 χρονών, τον πειράζει που είπε ψέματα.

  Απελπισμένη η Σοφί κλείνει ραντεβού με ένα γυμνιστή.

  Δεν μας λέει τι συνέβη στη συνέχεια, αφηγηματικό κενό, αλλά μπορούμε να φανταστούμε.

  Την παίρνει ο φίλος της τηλέφωνο, αυτός που δεν τον πείραξε η ηλικία αλλά το ότι του είπε ψέματα.

  Το ξανασκέφτηκε φαίνεται, είδε να του λείπει.

  Χοροπηδάνε και οι δυο από τη χαρά τους μετά από αυτό το τηλεφώνημα (κυριολεκτικά, όχι μεταφορικά). Μα βέβαια, να συναντηθούνε.

  Καταφέρνει και ζευγαρώνει και ο gay φίλος της.

  Διπλό happy end.

  Χαριτωμένη comedie, πολύ μου άρεσε.

  Ωραία γυναίκα η Σοφί Μαρσώ, στην καραντίνα που είχαν κλείσει οι κινηματογράφοι και δεν υπήρχαν δημοσιογραφικές προβολές την έβλεπα πακέτο.

  Δεν πρόλαβα να δω όλες τις ταινίες της και άνοιξαν οι κινηματογράφοι.

  Δεν μου αρέσουν οι εκκρεμότητες, είπα τέρμα, θα δω και τις υπόλοιπες.

  Αυτή είναι η τελευταία της.

  Τις είδα όλες εκτός από την «Άννα Καρένινα», που περιμένω να ξαναδιαβάσω το μυθιστόρημα για να τη δω. Αυτή τη φορά λέω να το διαβάσω στα ελληνικά, γιατί την πρώτη το διάβασα στα ρώσικα, για να εξασκήσω τη γλώσσα.

  Φαντασιωνόμουνα ότι θεωρητικά θα μπορούσα να κάνω σχέση με τη Σοφί Μαρσώ. Εξάλλου δεν είναι παρά τρία χρόνια μόνο μεγαλύτερη από...

  Γαλλικά ξέρω (Έχω superieure III από το γαλλικό ινστιτούτο. Μάλιστα έβγαλα και επάρκεια, δεν ξέρεις καμιά φορά πού μπορεί να σου χρειαστεί).

  Αλλά και αγγλικά (Αγγλική φιλολογία είναι το πρώτο μου πτυχίο), στην ταινία ακούγαμε περισσότερο αγγλικά παρά γαλλικά.

  Όμως…

  Δεν της αρέσουν λέει τρεις τύποι ανθρώπων.

  Ο μονόχειρες (εγώ ευτυχώς έχω και τα δυο μου χέρια)

  Αυτοί που έχουν σκύλο (θεός φυλάξει, δεν θα έβαζα ποτέ σκύλο στο σπίτι μου, αλλά ούτε και γάτα, και ας μου αρέσουν τόσο οι γάτες).

  Αυτοί που έχουν μηχανή.

  Δυστυχώς έχω μηχανή.

  Μήπως να τη ρωτήσω αν μπορεί να κάνει μια εξαίρεση γι’ αυτούς που έχουν Honda steed τετρακοσάρα;

  Πριν κλείσω να πω ότι διάβασα και το αυτοβιογραφικό της βιβλίο «Telling lies».

  Αλήθειες λέει, αλλά λέει ότι λέει ψέματα για να μας ρίξει στάχτη στα μάτια. 

  Συμπληρώνω στην ανάρτηση: μου έρχεται email να επιβεβαιώσω τη διεύθυνση email μου στα idates. 

  Σιγά μην επιβεβαιώσω. 

 

No comments: