Book review, movie criticism

Friday, February 23, 2024

James Clavell, Στον κύριό μας με αγάπη (Το sir with love, 1967)

 

James Clavell, Στον κύριό μας με αγάπη (Το sir with love, 1967)

 


  Το αν θέλω να ξαναδώ μια ταινία εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Και προϋπόθεση βέβαια είναι να μην έχω γράψει γι’ αυτήν.

  Να παίζεται σε επανέκδοση.

  Να έχω αποφασίσει να δω πακέτο τον σκηνοθέτη.

  Να είναι μεταφορά ενός λογοτεχνήματος που έχω διαβάσει.

  Κάπου να προβάλλεται, σε κινηματογραφική λέσχη κ.λπ.

  Οι συνειρμοί.

  Οι αναμνήσεις.

  Τα δυο τελευταία με έκαναν να ξαναδώ την ταινία.

  Οι συνειρμοί: Σ’ αυτήν πρωταγωνιστεί ο Σίντνεϊ Πουατιέ, που πρωταγωνιστεί και στην ταινία «Ο τυφλός άγγελος», την οποία είδα προχθές με την ευκαιρία της δωρεάν προβολής της στην Ελληνοαμερικανική Ένωση που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τρίτη (πήγαινα συχνά εκεί σαν φοιτητής, Μασσαλίας κάτι).  

  Οι αναμνήσεις: Με έφερε πίσω στα φοιτητικά μου χρόνια, τότε που είδα την ταινία, πρωτοετής.

  Σίγουρα την ξαναείδα αργότερα στην τηλεόραση.

  Και βέβαια το ομότιτλο τραγούδι που τραγουδάει η Λούλου.

  Βλέποντάς την με έφερε πίσω και στα δικά μου χρόνια σαν καθηγητή.

  Ατίθαση τάξη, όμως ο Σίντνεϊ Πουατιέ θα την κατακτήσει. Η αγάπη των παιδιών θα τον κάνει να αρνηθεί την θέση που του πρόσφεραν ως μηχανικός και να παραμείνει στο σχολείο.

  Θίγεται και το θέμα του ρατσισμού, όμως απλά θίγεται. Βλέπεται, η πλοκή διαδραματίζεται στην Αγγλία και όχι στο Νότο των ΗΠΑ.

  Το έχω ξαναγράψει, άλλο Ευρώπη άλλο Αμερική.

  Βέβαια έχω κάποιες αντιρρήσεις.

  Τα κακομαθημένα παιδιά είχαν προβληματικούς γονείς, ζούσαν σε φτωχές οικογένειες. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει παρανοήσεις. Κακομαθημένα είναι πολύ συχνά και κάποια πλουσιόπαιδα. Είχα εμπειρία από το βαρβάκειο.  

  Είμαι περίεργος να δω τι βαθμολογία έχει στο IMDb.

  7,6, πολύ καλή. Άρεσε τελικά σε πολλούς.

  Αξίζει να την δείτε.

No comments: