Book review, movie criticism

Friday, June 25, 2021

Filipp Yankovsky, The sword bearer (2006)

Filipp Yankovsky, The sword bearer (2006)

 


  Στην προ-προηγούμενη ανάρτησή μου για τον «Μαραθώνιο των επιθυμιών» έγραψα ότι δεν θα εμπιστευθώ ξανά τη βαθμολογία του IMDb για κωμωδία. Τώρα με τον «Ξιφοφόρο» είδα ότι δεν πρέπει να την εμπιστεύομαι γενικότερα. Μόλις 4,8 η βαθμολογία του, που όμως εμένα μου άρεσε πάρα πολύ.

  Εν τούτοις οι χαρακτηρισμοί του IMDb είναι καίριοι.

  Sci-fi: Ένα ξίφος «φυτρώνει» κατά βούληση από την δεξιά παλάμη του Σάσα, την οποία έχει δεμένη με έναν επίδεσμο για να μη φαίνεται το άνοιγμα από όπου ξεπροβάλλει.

  Action: Θα είναι αδυσώπητος με τους κακούς. Και θα ξεκινήσει, μικρός, με τον φίλο της μητέρας του, που δεν άντεξε κάποια στιγμή να τον βλέπει να την κτυπάει.

  Ούτε ο πατέρας του δεν θα γλιτώσει.

  Πηγαίνει και τον βρίσκει. Αυτός τον αναγνωρίζει σιγά σιγά, χαμογελάει, πλησιάζει και του χαϊδεύει το μάγουλο. Μετά το πρόσωπό του θα συσπασθεί από μια γκριμάτσα πόνου. Γιατί τους εγκατέλειψε, αυτόν και τη μητέρα του;

  Θα τον στρώσουν στο κυνήγι, οι κακοί για να τον εκδικηθούν που μαχαίρωσε έναν δικό τους, η αστυνομία όταν εντόπισε ποιος είναι αυτός που έκανε τα φονικά.

  Romance: Στο δρόμο του θα βρεθεί η Κάτια (Chulpan Khamatova). Μόλις έχει χωρίσει με το φίλο της, όμως αυτός δεν εννοεί να το χωνέψει. Όταν πάει να τη κτυπήσει θα τον προλάβει ο Σάσα (Artyom Tkachenko).

  Όχι, δεν θα τον σκοτώσει, θα τον σκοτώσει την επόμενη φορά όταν θα τον δει να χειροδικεί πάνω της.

  Μου αρέσουν τα romance, το έχω ξαναγράψει, και αυτή ήταν μια υπέροχη ερωτική ιστορία. Θα δούμε πολλές σκηνές με τρυφερότητες, και βέβαια με σεξ που όμως δεν είναι τολμηρές.

  Το τέλος είναι εντυπωσιακό.

  Προσπαθούν να διαφύγουν με τη μηχανή. Η εντολή των αστυνομικών είναι να πυροβολήσουν στο ψαχνό. Η σφαίρα βρίσκει την Κάτια που κάθεται πίσω.

  Κρατώντας την στην αγκαλιά του προσπαθεί να διαφύγει μέσα από ένα δάσος. Οι αστυνομικοί είναι στο κατόπιν του. Ένα ελικόπτερο πετάει από πάνω. Είναι ο διοικητής.

  Βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα όπου τελειώνει το δάσος. Οι αστυνομικοί που έχουν εντοπίσει τα ίχνη του πλησιάζουν. Και τότε σε ένα ξέσπασμα οργής, με το ξίφος του που γίνεται τρομερό, αρχίζει να κόβει στα δυο τα δένδρα, φράζοντας το δρόμο τους. Μάλιστα βλέποντας τους κορμούς να πέφτουν πάνω τους τρέπονται σε φυγή. Επίσης με το μακρύ και παντοδύναμο τώρα ξίφος του θα καταρρίψει το ελικόπτερο.

  Σκηνές Ρωμαίου και Ιουλιέτας διαδραματίζονται, με την ετοιμοθάνατη Κάτια στην αγκαλιά του.

  Ο διοικητής βγαίνει από το ελικόπτερο που έχει πέσει στα ρηχά. Τραβάει το πιστόλι του. Ο Σάσα, κρατώντας την Κάτια στην αγκαλιά του, τον κοιτάζει, χωρίς να αντιδρά. Ο διοικητής, βλέποντας τον ερωτευμένο Σάσα με την νεκρή πια Κάτια, κατεβάζει το πιστόλι.

  Και η ταινία τελειώνει με crane shot που ξεζουμάρει όλο και περισσότερο.

  Μα τι αγάπη που σου έχουν αυτοί οι Ρώσοι με τη σέπια. Ο Σοκούροφ και ο Ταρκόφσκι, σκηνοθέτες τους οποίους είδαμε πακέτο, αρέσκονται στην απόχρωση του πράσινου, ο Γιανκόφσκι του κόκκινου.

  Το είπαμε, μου αρέσουν τα romance, μου άρεσε πολύ η ταινία, της έβαλα 8.

  Παρά λίγο να το ξεχάσω. Ο Γιανκόφσκι εστιάζει στο romance, οι περισσότερες σκηνές βίας, όπως αυτές στο κελί της φυλακής και στην κλούβα, δίνονται σε αφήγηση.

    

 

No comments: