Kon Ichikawa (σενάριο Κουροσάβα), Dora-heita (2000)
Ο τίτλος της ταινίας είναι το όνομα
του ήρωα.
Το θέμα της είναι το
ίδιο με το θέμα του «Yojimbo»:
εκκαθάριση των παρανόμων.
Υπάρχει όμως μεγάλη
διαφορά στην πραγμάτευσή του.
Στον «Γιοτζίμπο»
(σωματοφύλακας), αυτός που αναλαμβάνει αυτό το έργο είναι ένας απλός σαμουράι.
Εδώ είναι ο… ας τον πούμε ο δήμαρχος, διορισμένος από τον κυβερνήτη, για να
ξεριζώσει τη διαφθορά από την πόλη.
Εδώ δεν έχουμε δυο
αντίπαλες συμμορίες, εδώ έχουμε τρεις επικεφαλής συμμοριών, που έχουν μοιράσει
την πόλη. Ο ένας το λαθρεμπόριο, ο άλλος τα τυχερά παιχνίδια και ο άλλος τις
γυναίκες. Ο νταϊμιό (άρχοντας του οίκου) με τους ακόλουθούς του κάνουν τα
στραβά μάτια, με το αζημίωτο.
Αλλά δεν έρχονται σε
άμεση επαφή με τους παράνομους, υπάρχει ο ενδιάμεσος κρίκος.
Το εφέ έκπληξης:
Ο σαμουράι που είχε
δώσει κάθε αναγκαία πληροφορία στο δήμαρχο κλείνοντάς του έτσι τα μάτια, ήταν ο
ενδιάμεσος ανάμεσα στους παράνομους και στον οίκο. Όταν το δήμαρχος του λέει
ότι κατάλαβε τον ρόλο που παίζει, σαν γνήσιος σαμουράι θα κάνει χαρακίρι.
Οι τρεις
διεφθαρμένοι θα εξοριστούν με τις οικογένειές τους. Αν έχουν αντίρρηση, η άλλη
επιλογή που έχουν είναι να διαπράξουν χαρακίρι. Όσο για τον άρχοντα του οίκου,
θα αναγκαστεί να παραιτηθεί μαζί με τους ακόλουθούς του.
Η ταινία μου θύμισε
τον Διγενή: Στο έμπα χίλιους έκοψε, στο έβγα δυο χιλιάδες.
Ήταν ρεαλιστικά
απίθανο να ξεπαστρέψει τόσους πολλούς από τους άντρες της συμμορίας ενός από
τους τρεις.
Η ταινία έχει επίσης
αρκετές χιουμοριστικές πινελιές, με πιο χαρακτηριστική εκείνη του τέλους: η
γκέισα η οποία είναι ερωτευμένη μαζί του και ήλθε να τον πάρει πίσω στο Edo (η παλιά ονομασία του
Τόκιο), τον καταδιώκει. Το ψωραλέο άλογο που αγόρασε για να της ξεφύγει δεν
τρέχει καθόλου, αυτή βρίσκεται σε σταθερή απόσταση απ’ αυτό.
Οι μόνες ταινίες που
μας απομένουν είναι τα δυο remake των «Επτά σαμουράι».
H προηγούμενη
ταινία σε σενάριο Κουροσάβα που είδαμε ήταν το «Τραίνο
της μεγάλης φυγής».
No comments:
Post a Comment