Mohammad Hossein Mahdavian, Trace of blood (2019)
H ταινία είναι
sequel
της ταινίας «Midday adventures».
Μπορεί να έχει
μικρότερη βαθμολογία (6,2) από το Midday adventures (6,7), όμως εμένα μου άρεσε πολύ περισσότερο (έβαλα
8).
Οι λόγοι:
Ο Μαχνταβιάν
παρουσιάζει τους Μουτζαχεντίν με περισσότερη κατανόηση.
Τα προσωπικά δράματα
καταλαμβάνουν πολύ μεγαλύτερη έκταση.
Βλέπουμε σκηνές
μάχης μεγάλης διάρκειας, που έγιναν στο στενό Charzebar στις
25 και 26 Ιουλίου 1988. Η χρονιά αυτή σηματοδοτεί και τη λήξη του πολέμου
Ιράν-Ιράκ.
Στην ταινία ακούω
ότι τους μουτζαχεντίν (Μουτζαχεντίν χαλκ, Μουτζαχεντίν του λαού, τους ήξερα
έτσι από τότε) τους ονόμαζαν munafiq,
που θα πει υποκριτής, κάποιος που προσποιείται ότι είναι μουσουλμάνος αλλά στην
πραγματικότητα δεν πιστεύει.
Μετά την αποτυχημένη
εξέγερσή τους είχαν καταφύγει στο Ιράκ. Μετά την κατάπαυση του πυρός διάβηκαν
τα σύνορα. Κατέλαβαν μια πόλη, ετοιμάζονταν να καταλάβουν και μια άλλη και στη
συνέχεια να κατευθυνθούν προς την Τεχεράνη, αλλά ανακόπηκαν στο στενό Charzebar. Κατέφτασαν και τα
ελικόπτερα και σκόρπισαν το θάνατο.
Η κάμερα εστιάζει
περισσότερο σ’ αυτούς παρά στις ιρανικές δυνάμεις.
Αυτό που με
συγκίνησε είναι το οικογενειακό δράμα. Αυτή, μουτζαχεντίν. Χρόνια στο Ιράκ,
υποτίθεται αιχμάλωτος. Ο άντρας της και ο αδελφός της δουλεύουν στις μυστικές
υπηρεσίες.
Θα τρέξουν στο
στενό. Ο άντρας της μπας και τη σώσει, ο αδελφός της για να τη σκοτώσει ο
ίδιος.
Και πάλι βλέπουμε το
θέμα της μητρικής αγάπης.
Από μακριά βλέπει
την κόρη της (κατάφερε να ξεφύγει από το μακελειό), την οποία ο άντρας της είχε
παραδώσει σε μια γυναίκα που είχε αναλάβει και άλλα τέτοια παιδιά.
Κλείνει ραντεβού
μαζί της. Λέει στον αδελφό της ότι θέλει να μάθει από την ίδια τι ήταν αυτό που
την ώθησε στις τάξεις των μουτζαχεντίν. Μετά, ας τη σκοτώσει.
Ο αδελφός της παραμονεύει
σε ένα παράθυρο με μια διοπτροφόρο καραμπίνα, σαν ελεύθερος σκοπευτής, ενώ
αυτός πλησιάζει και κάθεται δίπλα της στο παγκάκι.
Άραγε ο αδελφός της ήταν που ενημέρωσε τον
προϊστάμενό τους για το ραντεβού;
Τον παρακαλεί να του δώσει την κόρη της. Αυτός
της λέει να φύγει, ίσια μπροστά, γιατί ο αδελφός της είναι με το όπλο στη χέρι
για να τη σκοτώσει. Αν προχωρήσει ίσια μπροστά θα βρεθεί εκτός του βεληνεκούς
του. Πρέπει να φύγει, να ζήσει, για την κόρη της.
Άλλο θέμα, ο έρωτας,
πάνω από ιδεολογίες (ο άντρας της).
Άλλο θέμα, οι
ιδεολογίες, πάνω από τους συγγενικούς δεσμούς (ο αδελφός).
Άλλο θέμα, η
ανθρωπιά.
Ο προϊστάμενος που
παρακολουθεί σε μια γωνιά, τη βλέπει να απομακρύνεται. Την ακολουθεί για λίγο
όμως δεν θα τη συλλάβει. Θα στρίψει και θα φύγει.
Ο άντρας της κάθεται
με σκυμμένο το κεφάλι στο παγκάκι.
Τον πλησιάζει ο αδελφός
της.
Σε λίγο καταφτάνει
και ο προϊστάμενος.
Θα αφήσουν τα πιστόλια
τους, ο αδελφός και την καραμπίνα του, πάνω στο παγκάκι, και θα φύγουν. Δεν
έχουν πια θέση στις μυστικές υπηρεσίες.
Ατάκα από την
ταινία.
«Έχουν πολλές
γυναίκες στις δυνάμεις τους».
Καθόλου παράξενο.
No comments:
Post a Comment